Det ville være en hån

Foto: © Jørgen Hansen

Det ville være en hån

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

GUANTÁNAMOFANGER

Europa-Parlamentet har hilst Barack Obamas beslutning om at lukke Guantánamo-fængslet velkommen og understreger, at hovedansvaret for lukningen og fangernes fremtid ligger hos USA.

Præsident Obamas beslutning glæder mig meget. Men hovedparten af medlemmerne af Europa-Parlamentet mener samtidig, at EU-landene skal være behjælpelige med at modtage fanger fra Guantánamo, hvis USA beder om det. Det er jeg stærkt uenig i!

Det var USA selv, der valgte at oprette Guantánamo. Derfor er det også ene og alene USA’s opgave og ansvar at lukke fængslet ned igen. Jeg er meget glad for, at Obama har besluttet at lukke Guantánamo, men Danmark må sige fra over for at modtage fanger herfra.

Danmark skal ikke modtage fanger, som er rejst til Afghanistan som "hellige krigere" for at kæmpe imod NATO-soldater. Det er vigtigt at huske på, at mange danske soldater har måttet lade livet, netop i kampen mod dem og terroren i Afghanistan.

Skulle vi så lukke disse personer ind i Danmark og give dem husly, når de ønsker at slå danske soldater ihjel? Det er jo lige før, man mangler ord. Det vil være en hån mod de danske soldater, som hver eneste dag sætter livet på spil for frihed, demokrati og menneskerettigheder.

Det ville være en hån

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce