MUSIK I RADIOEN

Jeg hørte og så et tv-interview med den sympatiske musiker og entertainer Keld Heick og Ole Mølgaard, der er chef for musikvalget på hele Danmarks Radio. Keld Heick gjorde gældende, at P4 er inficeret med musik, der skurrer i ørerne på de fleste radiolyttere, og som ikke hører hjemme dér i det omfang, der er tilfældet nu, da de fleste har deres radio kørende på det program.

Hr. Ole Mølgaard gjorde gældende, at den musik, som Keld Heick efterlyste, kan høres af alle dem, der har en DAB-radio (dampradio?) eller skruer over på et andet program.

Jamen, kære venner, hvis man vil høre al den elendige musik, som for mig er dum-da-da-dum og med tekster, som er aldeles uforståelige (Gu' ved, hvordan noderne ser ud?), kunne disse mennesker så ikke skrue over på disse andre programmer, der åbenbart er nødvendige.

På P 4 hører vi uendelige korte radioaviser hver halve time (plus mere eller mindre nødvendige vejrudsigter), da man lige skal have noget af den larmende, elektriske musik sat på grammofonen til glæde for hvem, og hvem scorer KODA-afgiften ?

Hvordan gør man musikchef hr. Ole Mølgaard begribelig, at Keld Heick virkelig taler på vegne af uendelig mange danskere, og at man dermed bør blande musikprogrammerne lidt eller meget bedre.

Men det bliver måske en opgave for den lytterforening, jeg også er medlem af.
  • fyens.dk