Det kaldes mediekontrol

Det kaldes mediekontrol

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

LÆSERBREV: Jeg har længe haft mistanke om, at muslimer i Danmark fører en veltilrettelagt mediekampagne, som har til formål at fortrænge sandheden om islam og forskønne konsekvenserne af dens tilstedeværelse i vort land. Det blev jeg bekræftet i, da jeg læste Abdel Hakam Andersens læserindlæg "Masser af fordomme" fra den 25. juli.

Hvorfor? Fordi Abdel Hakam umuligt kunne have skrevet indlægget selv. Jeg modtog nemlig for nogle dage siden et håndskrevet brev fra ham. Han havde været inde på min hjemmeside og var blevet stødt over nogle af mine artikler. Han forklarede i brevet, at han var dansker og konverteret til islam.

Jeg havde svært ved at tro på ham, for brevet var ikke bare ubehjælpsomt skrevet. Det virkede faktisk som om, det var skrevet af en udlænding, der havde lært dansk. Syntaks, ordvalg og den ringe sans for grammatik mindede mig en del om det dansk, som mellemøstlige indvandrere er kendte for.

Jeg har forsøgt at slå Abdel Hakam Andersens navn og adresse op i telefonbogen og på nettet, for jeg ville da gerne have en sludder med ham og høre, hvorfor han var konverteret og så for at forvisse mig om, at han virkelig er dansker, men det var ikke muligt at finde hans nummer.

Jeg har altså ikke haft mulighed for at finde ud af, om hans historie er sand, men hvis den vitterlig passer, så må det betyde, at man kommer til at tænke og tale som en araber, når man som dansker konverterer til islam.

Så var det, at jeg så hans indlæg i avisen, som er anderledes velskrevet. Det kan selvfølgelig være, at man på debatredaktionen har forbarmet sig over Abdel og hjulpet ham. Jeg tror dog snarere, at Abdel har fået hjælp af folk, som har en interesse i at påvirke danskerne til at få et positivt syn på islam. Det er det, man kalder mediekontrol.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl. Det indrømmer jeg gerne. Abdels indlæg har dog betydet en ting for mig. Næste gang, jeg læser et indlæg af en muslim, der priser islams herlighed, så vil jeg være endnu mere mistænksom over for dets ægthed, end jeg var før.

Det kaldes mediekontrol

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce