Det hele gik i miskmask

Det hele gik i miskmask

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den 10. marts tropper jeg op på den nye busterminal ved Odense Banegård Center for at blive transporteret med nr. 151 kl. 20.25.

Der var en del andre personer i samme ærinde. Vi ventede, ventede og ventede, og endelig ankom en mand med en Fynbus-jakke eller Arriva-jakke. Han stillede sig op, kiggede på et stykke papir, så rådvild ud, kiggede på køreplanen, igen på sit udleverede papir, så fortvivlet ud, ringede på sin mobil. Så igen fortvivlet ud og gik endelig over til den mørke bus, lukkede den op og inviterede alle kunderne inden for.

Herligt, tænkte jeg, så sker der noget. Det gjorde der også. Bussen blev startet og… tja, hvordan får man sådan en sjover i gear? Eller hvad der nu var i vejen. Stakkels buschauffør. Han kæmpede og arbejdede, asede og masede, hentede en hjælper - flere gange, og så gik det over stok og sten derudaf. Med laaaaaang tids forsinkelse.

Stakkels buschauffør, han ville virkelig gerne servicere os. Det kan simpelthen ikke være hans skyld, at det hele gik i miskmask og flere kunder forlod bussen før afgang, sandsynligvis pga. af utryghed med situationen.

Igen i dag hører jeg så i radioen, at mange busser på Fyn er 15-30 minutter forsinkede. Ak, jeg ved fra pålidelig kilde, at det er peanuts - der ventes tit meget længere!

Nu synes jeg så, det er lidt interessant, hvem der er de egentlige ansvarlige. For længere er der jo ikke til næste kommunal- og regionsvalg. Det er jo ikke de stakkels chauffører, det er nok heller ikke de logistik-ansatte i firmaet, for de gør sikkert det ypperste for at trylle ud fra de muliges kunst, men tryllestaven virker ikke.

Jeg gætter, jeg tror, jeg tænker kvalificeret: Det må simpelthen være dem, der bevilger knapperne.

Det hele gik i miskmask

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce