Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Det er bare fedt!

Det er bare fedt!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Af Hans Winkel ,Nygade 4o, Middelfart

MODEORD: Jeg er dødtræt af at høre om "fedt" i alle mulige og umulige sammenhænge. Når fedt nu er så usundt, hvordan kan en rockkoncert så være fed? Mon Chopin, Beethoven og Mozart er "fede"?

Nåh... det er fordi "fed" betyder noget andet! Men hvorfor siger man så ikke det?

NåhÉ det gør man ikke, fordi man ikke kender ordet "god" eller beskrivelsen "en stor oplevelse".

Men tilbage til rockkoncerten. Når jeg hører nogen betegne den som "fed", ser jeg en blævrefed chipsspisende og coladrikkende amerikaner, og det er ikke ligefrem de billeder, jeg ønsker at sætte på koncerten.

Min kvindelige ledsager havde en "fed" kjole på. Arme pige! Jeg bestilte to "fede" drinks i baren. Føj for pokker. Alt for mange kalorier.

En "fed" tilværelse manner! Min samlever er en særdeles velskabt og veltrænet kvinde i begyndelsen af de fyrre. Det livsbekræftende samvær er noget, vi har opnået ved lang tids øvelse, og der er ingen fedt på lagnerne. Alle ved, at et godt samleje er den bedste sovepille, og derfor er jeg frisk og udhvilet næste morgen. Jeg har, som de fleste andre, et arbejde, som jeg oftest er glad for, men som også kan hænge mig ud af halsen. Jeg ved at tilværelsen ikke er problemfri, men sammen med min partner søger vi at løse konflikterne i den rækkefølge de kommer.

Kære læserÉ Det sidste afsnit kan man slet ikke skrive. Det er der ikke tid og plads til i den "fede" tilværelse som tv, Se og Hør, Billedbladet mv. viser os, at vi skal leve.

I den sidste tid har jeg ofte hørt udtrykket "så find dig dog et liv, menneske". Skal jeg så begynde at lede efter et liv , der har over 1500 kalorier om dagen?

Er det sådan, jeg skal svare for at gøre producenterne glade? Hvordan mon man måler kalorierne i livskvalitet? Er der nogen overhovedet? Hvordan mon det er at have en "fed" livskvalitet?

For nyligt er der udkommet tre nye ordbøger, der dokumenterer at det engelske sprog er i stærk fremmarch herhjemme, og gud ske lov for det, for det er sidste udkald, inden det danske sprog reduceres til "En fed oplevelse på Nationalmuseet"

De fleste kærlighedssange virker også bedre på engelsk. "Fed" kærlighed ikke? Hvad det så i øvrigt har med leverpostej at gøre.

Det er bare fedt!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.