UDHÆNGNING: Da jeg havde læst Erik Morsings læserbrev 25/10, tænkte jeg, at det nok er umuligt at trænge igennem, men jeg prøver.

Når man offentliggør nogle synspunkter, bør man sikre sig at der er hold i påstandene. Det er for eksempel vigtigt ikke at hænge nogle mennesker ud som forbrydere, før de er dømt. Det er også vigtigt at lade være med at fremsige urigtige påstande, når de er blevet dementeret, godt og grundigt, for flere år siden.

For at tage et konkret eksempel fra Erik Morsings læserbrev: Britta Schall Holberg gik som minister imod sine medicinske rådgivere og gav ordre på at varmebehandle blødermedicin, hvilket er bevist ved mange lejligheder. B.S.H. er naturligvis derfor ikke på nogen måde belastet, hvilket læserbrevsskriveren antyder. Her må det være på sin plads med en uforbeholden undskyldning.

Så er der de grove antydninger om at familierne Auken, Helveg, Dyremose og Christmas Møller, skulle være korrupte, fordi de er interesserede i politik - det savner enhver rimelig forklaring. Også her bør skribenten give en klar undskyldning.

Vi bør i stedet for sige tak til dem, der vil repræsentere os i de forskellige offentlige forsamlinger - det er jo hele grundstenen i vort demokrati.
  • fyens.dk