Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Den uvorne dreng

Den uvorne dreng

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

sygeplejerskeR

af marianne peter

sygeplejerske, Kildegårdsvej 154, Odense NØ

Tak til Steffen Møller for hans Ugen der gik, "Sommerstrejke" i Fyens Stiftstidende 14. juni.

Børn kan ikke klandres for udsagn og meninger om forhold, der vedrører voksne. Så derfor kan drengen Steffen Møllers skriblerier om ugen, der gik, heller ikke tages alvorligt. Jeg vil slet ikke bruge tid eller ord på at kommentere det.

Derimod vil jeg takke drengen Steffen Møller for inspirationen. Den giver mig endnu en gang mulighed for at fastslå, at sygeplejersker er voksne kvinder, der er vældig gode til deres arbejde. Faktisk er vi i aldersgruppen fra et par og tyve år til op mod de 70 år.

Selv er jeg 57 år med børn og børnebørn og har arbejdet som sygeplejerske i 34 år. Jeg har i det store og hele været forskånet for alvorlig sygdom indtil nu. Men skulle jeg eller min familie blive syg, så der var behov for læger og sygeplejersker, så er jeg glad for at vide, at personalet er voksne og fagligt meget kompetente personer.

Skulle Steffen Møller på et tidspunkt få behov for det danske sundhedsvæsen - ja, så ved jeg, at chancen for at blive behandlet som en uvorn dreng er stor, hvis han behandler sygeplejerskerne som piger.

Den uvorne dreng

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.