Af Ejvind JørgensenLindved Møllevej 35, Odense.

LEDEORD: Holger Mikkelsen skriver 9/11, at små erhvervsdrivende er ved at blive kvalt, fordi statsminister Poul Nyrup Rasmussen i sin regeringstid har lagt afgifter på alt, så der ikke er noget til faste udgifter og noget at leve for. Det samme skriver flere pensionister, så derfor væk med denne stærke mand slutter H. M.

På trods af at flere borgmestre frarådede at blande lands- og lokalpolitik sammen, udskrev Poul Nyrup Rasmussen folketingsvalg samme dag som kommune og amtsrådsvalg. Som tiden går, kan enhver se og høre, at P.N.R ved sin handling har forvirret eller ødelagt mulighederne for en god debat om lokale spørgsmål og lokale problemer, bl.a. ved at alle medier fokuserer alt for meget på folketingsvalget og tilsidesætter lokalvalgene,

F.eks. vil TV2/Fyn, der som regional tv-station skal dække, hvad der sker på Fyn, sende to optagelseshold til Christiansborg for at dække folketingsvalget, fordi P.N.R har bestemt, at folketingsvalget skal optælles først. Så kan opgørelsen af kommune- og amtsrådsvalgene vente til en sen nattetime.

Jeg ved ikke, om eftertiden vil huske Poul Nyrup Rasmussen som statsministeren, der ved sin udskrivelse af folketingsvalget den 20. november, skabte forvirring og kaos om kommune- og amtsrådsvalgene. Men jeg håber, at Poul Nyrup Rasmussen får et personligt dårligt valg, fordi jeg håber, det vil afskrække kommende statsministre fra at udskrive folketingsvalg på samme dato som kommune- og amtsrådsvalg.