Den barske virkelighed

Den barske virkelighed

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

tørklæder

af peter s. olesen

Rolundvej 26, Gelsted

Jonas Tofte reflekterer 30/5 på mit indlæg fra 27/5. Dermed bliver jeg beskyldt for at komme med skræmmebilleder, og det vil jeg give Jonas Tofte ret i; det er skræmmende, men det største problem er at vis e den barske virkelighed.

Jonas Tofte skriver om højrefløj og Søren Krarup, DF. Jeg er selv en gammel radikal og har været medlem i 40 år. At Søren Krarup så har den samme opfattelse er jo kun godt.

Nu forholder det sig sådan, at Socialdemokraterne også går ind for tørklædeforbud for dommere og andre, og de er vel ikke typisk højrefløj.

Jonas Tofte drager paralleller af denne situation til 30'erne, ja, hvis jeg skulle gøre det, skulle det bare være med modsat fortegn. Jonas Tofte beskylder Søren Krarup og jeg for at få de moderate muslimer til at stå stærkere på islamiske værdier; jeg vidste ikke, at vi har en sådan indflydelse. Sandheden er nok helt anderledes.

Den nylig afholdte undersøgelse i 35 lande viste, at 90 pct. af de adspurgte muslimer var moderate, men baseret på islamiske værdier og sharia. Det er vel ikke Krarups og min skyld, at de holder sig til islamiske værdier og sharia, skønt de er moderate?

Jeg vil gengive en passage fra Naser Khaders bog fra dengang, han endnu var en "god radikal", citat: "Ghettoislams massive fremmarch fylder mig med stille rædsel. Det er den, der har de bedste vilkår i øjeblikket, og disse mennesker mærker et aldeles uforsonligt had til Vesten, til kristendommen, til demokratiet, til menneskerettighederne, ja, til samtlige vestlige værdier. Det skal vi gøre os klart, og det skal vi tage bestik af. Ellers går det ravruskende galt".

Nej, lad nu være med at tage flere med på uvidenhedens farlige "togrejse". Tag hellere at hjælpe til med, at vort samfundssystem ikke helt ændres til muslimske regler og adfærd.

Den barske virkelighed

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce