Debat: Usande og usaglige personlige angreb på Flemming Madsen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Niels Christian Nielsen, byrådsmedlem (S), Mellemvej 10, Svendborg
Katrine Becher Damkjær
Debat. 

Læserbrev: Som politiker skal man kunne tåle lidt af hvert, men når det tangerer personlige angreb på en byrådskollega, uanset partifarve, frem for politisk indhold og holdninger, så er mit bæger fyldt.

Den flittige debattør i Fyns Amts Avis og på de sociale medier, Lonnie Jensen, har det ikke godt med socialdemokrater, og slet ikke med byrådsmedlem og udvalgsformand Flemming Madsen.

Senest har hun den 21. august i en artikeltråd på Fyns Amts Avis' hjemmeside vedrørende omdannelsen af Klosterplads, direkte angrebet Flemming Madsen for at manipulere til egen fordel.

"Han - og resten af udvalget - har jo aldrig modtaget nogen - siger kommunaldirektøren. Det er jo ikke første gang man hører, at Fl. Madsen manipulerer til egen fordel. Denne sag stinker, og intet kan bortforklare det, som borgmesteren prøver, "at der jo sker menneskelige fejl". Parkering i Svendborg har været højprofileret og betændt i flere år. Sjovt som "fejlen" lige passede ind i udvalgsformands Madsens politiske agenda..."

Som medlem af Teknik- og Erhvervsudvalget, samt Områdeforum, skal jeg på det skarpeste tage afstand fra ovennævnte usaglige og usande postulater.

Jeg er da selv super ærgerlig over, at vi på mødet i Teknik- og Erhvervsudvalget i sidste uge ikke fik oplyst, at Fyns Politi i en mail den 13. maj havde skrevet til Svendborg Kommune, at svinget ved Klosterplads var for skarpt. Jeg er da ikke mindre ærgerlig over, at vi ikke havde den viden, når nu Birger Jensen fra Venstre flere gange har argumenteret for, at den foreslåede vejføring var for skarp.

Ingen i udvalget var vidende om mailen. At Lonnie Jensen skriver det modsatte, er stærkt injurierende.

Vi kan være politisk uenige på tværs af partierne i udvalget, men ud fra et ligeværdigt oplyst beslutningsgrundlag og politiske holdninger.

Det er fair, at Lonnie Jensen og andre, er uenige i vore politiske beslutninger og prioriteringer, men jeg vil i samme ombæring opfordre hende til at være meget mere konstruktiv i sin fremadrettede kritik.

I en god debat går man efter sagen, og ikke efter manden/kvinden.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce