Debat: Uartig indblanding fra Erik C.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Leif Kjær Christensen, Fasanvej 11, Ullerslev, tidligere byrådskandidat for Socialdemokratiet i Nyborg Kommune.
Billede
Debat. 

Jeg bliver noget forundret, da jeg i dagens avis FS, (27.2., red.) læser Erik Christensens kommentarer. Jeg bliver derfor nød til at reagere.

For det første synes jeg, det er uartigt, at en så fremstående socialdemokrat blander sig på denne måde i vores lokale valgproces.

Erik er citeret for, "at han brænder så meget for Nyborg Kommune og sit parti." Det mærkede vi ikke meget til i valgkampen, hvor vi aldrig så ham tage del i de mange aktiviteter, som vi kandidater tog del i.

Han har på intet tidspunkt officielt bakket op om vores spidskandidat Vibeke Ejlertsen. Tværtimod valgte han og Per Jespersen at indrykke en annonce i lokalavisen i slutfasen af valgkampen, hvor Erik anbefalede at stemme på Per. Jeg synes, det er helt uhørt og dybt skadende for partiet, at en tidligere borgmester peger på en anden kandidat end partiets egen borgmesterkandidat!

Det var jo direkte at "pisse" på det arbejde og den valgkamp, som vi andre havde knoklet på i månedsvis. Nu går både Per og Erik så frem og peger på Sonja. Sonja, som det fremgår af FS, har arbejdet på hans kampagne. Det virker meget usmageligt på mig.

Jeg har oplevet, at Vibeke virkelig har villet samle partiet og gruppen. Som kandidat følte jeg mig taget utroligt godt imod og rummet, samtidig mærkede jeg, at hun ønskede et fælles og solidarisk projekt. Derfor gør det også ondt at stå på sidelinjen og se, hvordan der har været kræfter, som har ønsket, at hun skulle fejle ved valget. Det har givet en dårlig stemning i en ellers fantastisk valgkamp.

På selve valgnatten undredes jeg over Sonjas eksalterede reaktion og adfærd, hvor hun opfordrede mig og andre til at pege på hende som chefforhandler og leder af gruppen. Kl. var endnu ikke 24.00.

Jeg mener ikke, at det er denne narcissistiske og egocentrerede tilgang til mennesker og politik, som partiet har brug for, hvis vi skal vinde det næste valg. Vi har brug for at stå sammen, hvis vi vil gøre os håb om at få borgmesterposten tilbage. Vi har brug for en spidskandidat, der arbejder for partiet, for sagen og som med troværdighed, trofasthed og respekt kan lede os.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce