Debat: Statslige arbejdspladser til Faaborg-Midtfyn nu, tak
Af: Søren Hillers, Kommende KB-medlem, Det Radikale Venstre, Horne
Lokaldebat

Lokaldebat: Regeringen kommer snart med et udspil vedrørende statslige arbejdspladser, der skal flyttes ud i landet. Derfor er det helt afgørende, at vi i Faaborg-Midtfyn Kommune er "fremme i skoene" og gør en helhjertet indsats for at tiltrække statslige arbejdspladser til vores kommune.

I Det Radikale Venstre sagde vi det i løbet af valgkampen. Det er helt afgørende, at vi gør os meget umage for at få statslige arbejdspladser til vores kommune. Sygehuset i Faaborg står tomt. Her er en oplagt mulighed for statslige arbejdspladser. De tomme bygninger, der før husede jobcentret i Ringe. Her er endnu en oplagt mulighed for statslige arbejdspladser.

Udvikling kommer sjældent uden hårdt arbejde. Faaborg-Midtfyn Kommune har brug for, at vi rykker sammen og gør en forskel. Jeg vil derfor opfordre mine kommende kolleger og den administrative ledelse til, at vi taler højt om at de oplagte muligheder, som vi har her i vores kommune. En særlig opfordring skal lyde til de kolleger, der kommer fra regeringsbærende partier til at søge at påvirke deres partifæller på Christiansborg.

Lad os stå sammen på tværs af partier til glæde og gavn for alle os, der bor her i vores skønne kommune. Jeg er klar. Hvem vil være med?