Debat: Skovsvin!

Erik Dagø er træt af folk, der smider affald i skovene. Privatfoto.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev: Den 10. maj bragte FAA foto og omtale af skovsvin igen, igen i Hvidkildeskovene. Grev Axel - den nuværende greves far, var nærmest forpint over alle de skovsvin, der huserede i hans skove.

På et tidspunkt var det også rester af grise, kalve og får - stjålet i omegnen og slagtet i skovene. Politiet - dengang i Tinghuset, gjorde meget for at finde gerningsmændene, og det lykkedes ofte.

Jeg husker en dejlig solfyldt søndag eftermiddag, hvor en kollega og jeg havde fået en sag fra Hvidkilde om et lignende svineri, som på fotoet. Og der var fundet navn og adresse på afsender!

I et pænt ældre villakvarter i det indre Svendborg gik vi to mand i uniform ind i haven og hørte en del snak om hushjørnet, og det viste sig, at der var stor familiefest i haven. Snakken forstummede, da man så os, og vi spurgte efter ejeren, som trådte frem. Så højt - så alle hørte det - foreholdt vi ham sagen, han dårligt kunne løbe fra - ikke mindst hans forkrampede ansigtbekræftede det! Han fik at vide, at affaldet skulle være fjernet inden for et par timer - noget, vi ville kontrollere og vide, hvor det blev anbragt, ellers gjorde en vognmand det for hans regning og dertil en bøde!

Festen var ihvertfald ødelagt for ham, men sikkert også for de andre! Affaldet var fjernet til tiden! Jeg håber, potentielle skovsvin vil læse dette her og lære af det!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce