Debat: Om at være åben for nye ideer
Af: Bent Olsen, kandidat for SF Nordfyn, Havrekær 49, Veflinge

Indtil videre er spørgsmålet om cykelstier i Nordfyns Kommune det emne, som klart har domineret valgkampen. Det er i sig selv meget interessant. Men et der egentlig tale om en debat som man kan blive klogere af?

Læser man læserbreve af Palle Yndgaard (V) og Franz Rohde (C) får man indtryk af, at det ligger fast, hvad der skal ske på området i de kommende år. Flere gange er et blevet nævnt, at et borgermøde med 70 deltagere gav baggrund til en prioritering, som nu ligger fast.

Ikke et ondt ord om borgermøder, men det er ikke givet, at alle med interesse for sagen har mulighed for at møde frem på et givent tidspunkt?

Det virker helt skævt, at en cykelsti mellem Morud og Bredbjerg bliver prioriteret over en cykelsti fra Hårslev til Hårslev Skole eller en sti mellem Nr. Højrup og Uggerslev af hensyn til Løkkemarkskolen?

Hvorfor vil man ikke diskutere alternative løsninger frem for forkromede cykelstiprojekter, hvor man kan få flere kilometer cykelegnede ruter for pengene? Jeg opfordrer den kommende kommunalbestyrelse til at genoverveje situationen og invitere til endnu et borgermøde.

Det vil jeg arbejde for, hvis jeg bliver valgt.