Log ind

Debat: Konservative kan godt samarbejde

Debat: Konservative kan godt samarbejde
Af: Grete Justesen, tidl. kommunalbestyrelsesmedlem gennem 20 år.

Kommentar til lokalredaktør Torsten Cilleborgs analyse af 7. november. Torsten Cilleborg har skrevet, at Konservative ikke kan samarbejde. Det er så hans mening. Min opfattelse er en noget anden.

Det er rigtigt, at Søren Clemmensen og jeg - for 12 år siden - ikke kunne nå til enighed om et valgprogram, og derfor opstillede vi på hver sin konservative liste. Det var dengang fuldt legalt og bevirkede faktisk, at vi fik hver sin formandspost og dermed øget konservativ indflydelse.

Vi blev som sagt begge valgt, og havde derefter et glimrende samarbejde internt såvel som med de andre partier i kommunalbestyrelsen. Søren Clemmensen var i Ringe Kommune kendt for at ville samarbejde, som jeg var det i Faaborg Kommune.  

I den aktuelle valgkamp har Søren Clemmensen selvfølgelig redegjort for forskellen mellem de enkelte partier, men når valget er overstået og mandaterne fordelt, kan man roligt regne med, at De Konservative søger det brede samarbejde til gavn for hele Faaborg-Midtfyn kommune.

Mere om emnet

Se alle
Analyse: Højlydte konservative har det svært med samarbejde

Analyse: Højlydte konservative har det svært med samarbejde

Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere