Log ind

Debat: Jeg uddyber gerne over for Jesper Andersen

Artiklen er mere end 30 dage gammel

Debat: Jeg uddyber gerne over for Jesper Andersen
Af: Thinne Nielsen-Tjørnfelt, byrådskandidat for De Radikale, Fjordvej 92, 5330 Munkebo

At blive hørt er ikke nødvendigvis at få ret. Havde den politiske repræsentation i vindmøllesagen været rimelig i forhold til både tilhængere og modstandere, kunne den også betragtes som fair. Det er ikke den oplevelse, man står tilbage med. Denne grundlæggende demokratiske ulighed anfægter jeg og uddyber gerne overfor Jesper Andersen og øvrigheden:

- Trods et nogenlunde repræsentativt antal politikere valgt i Munkebo har kun Sanne Stemann Knudsen, Radikale Venstre og en enkelt DF'er talt de bekymrede borgeres sag. Hvor er de, som er valgt med helt lokaler stemmer?

- Sagsgangen opleves som præget af chikane, fejl og kun marginale afstande til grænseværdier. Proceduren er måske overholdt, men er udgangspunktet fejlbehæftet og uetisk, bliver resultatet samme.

- Konkrete ulemper for borgerne vægtes uendelig lidt; sænkning af grundvandet hos mennesker med private vandboringer, støjgener, skyggekast og værditab. At EL efter dine oplysninger har afvejet dette som værende af mindre betydning, er svært at begejstres over.

- Og med hvilket højere formål for kommunen? Flere arbejdspladser? Forøgelse af forbrugsandelen af grøn energi? Øvrig værditilskrivning til området eller kommunen? - Nej, ingen af delene.

- Nu kr. 850.000,- til samskabelse ... I sig selv konstruktivt, men i nærværende sammenhæng simpelthen grænsende til en hån.

Regler for kommentarer

Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere