Debat: Hvem kan hoppe på 1 ben i 6 uger - ikke jeg.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Liselotte Nielsen, Stenlunden 23, Munkebo
Billede
Debat. 

Jeg er 69 år og var så uheldig at brække min venstre ankel her i sommer.

Efter operationen blev jeg hjemsendt med en badestol, toiletstol, gangstativ og plastposer til afdækning af benet.

Jeg har aldrig brækket noget før og er først nu klar over, hvor besværlig tilværelsen kan blive.

Jeg kan jo hverken køre bil eller på cykel, så et sæt krykker er mit eneste "transportmiddel" plus et hoppeben - meget udmattende.

Da jeg gerne vil klare mig selv så meget som muligt og fortsat hjælpe med EDB på Munkebo Bibliotek og i Munkebo Kulturhus samt alle de andre aktiviteter, jeg er med i, forespurgte jeg Kerteminde Kommune, om jeg kunne låne en kørestol med store hjul, så jeg selv kunne køre den.

Lad være sagt med det samme, at jeg ikke bebrejder nogen personligt, men systemet/kommunens manglende konduite for at hjælpe sine borgere med noget, som kan give lidt livskvalitet i en besværlig periode. Jeg kunne nemlig ikke låne en kørestol, når jeg ikke var vedvarende handicappet.

Gudskelov jeg ikke er det. Alle, jeg har fortalt om denne oplevelse, undrer sig ligeså meget som mig og siger:

- Det kan da ikke passe, kommunen har jo et lager af hjælpemidler.

Jeg vil opfordre kommunen til at udvise konduite i lignende tilfælde. Det er jo kun et lån - ikke en ekstra udgift. Man kunne evt. opkræve et lejegebyr og depositum. Jeg har løst mit problem selv. Jeg har nemlig købt mig en kørestol og klarer mig selv i mange situationer.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce