Debat: Hovedrystende rapport om Alsbroen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jørgen Nørregaard Dahl<br /><br />Grønnegade 49, Faaborg
Billede
Debat. 

Tal er taknemmelige, og havde jeg en lille skilling til overs fra min hårdt beskattede løn, kunne jeg nok uden problemer få udarbejdet en rapport, måske endda af COWI, som viste, at en bro med tilhørende motorvejsforbindelse ikke har nogen gang på jord.

Har ikke selv læst den nye rapport. Den er åbenbart ikke tilgængelig endnu for almenfolket til nærmere analyse. På trods af, at det er os, der har betalt den via skatten. Men nyhedsstrømmen skal vel styres, så ballonen ikke straks bliver skudt ned.

De til dato oplyste tal kan man kun ryste på hovedet af. Hvad er fakta, og hvad er det for forudsætninger, der er lagt til grund?

Umiddelbart vil jeg våge den påstand, at det er tal, man bare har rystet ud af ærmet, men man er velkommen til at modbevise mig.

Det væsentligste, der mangler, er analyser af de negative ting i forhold til projektet, og hvad de koster. Man erkender, at der kan være problemer, men prisen, den kommer ikke frem. Min påstand er, at de ikke engang tør tænke på dem. For hvad koster naturødelæggelse, hvad koster forurening, hvad koster støj? Hvor stor bliver ejendomsværdiforringelsen i nærområdet? Tør man sætte tal på det?

Min påstand er, men I må igen meget gerne modbevise mig, at en samlet cost-benefit-analyse vil vise, at den er negativ for Faaborg-Midtfyn.

Kom ud af busken med fakta og planer, vi kan tage stilling til. Der er nok nogle stykker af os, som er ved at være lidt trælse af - hvis vi også skal have jyderne med - at bruge konsulentmillioner på varm luft.

Jørgen Nørregaard Dahl

Grønnegade 49, Faaborg

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce