Debat: For hård kritik af restaurant Sejlklubben


Debat: For hård kritik af restaurant Sejlklubben

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.


Bente og Hervig Bach, Simon Riber Kristensen, Dalby Bygade 42, 5380 Dalby
Billede
Debat. 

På Fyens Stiftstidendes Kerteminde-sider den 24. juli har en ung praktikant hårdt kritiseret forholdene i Restaurant Kerteminde Sejlklub.

På det useriøse medie Facebook har praktikanten fundet et indlæg fra to damer, der har været gæster i Restaurant Kerteminde Sejlklub.

Der var uheldigvis en flue og en bladlus i maden, og nogle muslinger var anderledes, end de burde være. Den slags må ikke ske, men der sker fejl for alle.

Når nogle bliver kritiseret, kan de reagere for voldsomt.

Har praktikanten tænkt på, at Pernille har været udsat for en ulykke med tre brud på det ene ben, der er blevet repareret med stålskinne og skruer. Efter næsten et halvt års sygemelding er hun begyndt at arbejde igen, men smerterne er så stærke, at hun ikke kan fortsætte, og hun og hendes mand er nødsaget til at stoppe med at drive restauranten. De har opsagt lejekontrakten til ophør ved årets udgang.

Dette er naturligvis ingen undskyldning for fluer, bladlus og lukkede muslinger, men det kan være forklaringen på værtsparrets stærke, verbale reaktion.

Med det nuværende værtspar har vi besøgt restauranten ca. 35 gange. To af underskriverne spiste i restauranten i onsdags og igen søndag for to dage siden.

Vi har aldrig haft grund til at klage over maden eller betjeningen. Alt har været i orden.

Vi fortsætter med at spise i Sejlklubbens restaurant. Det bør andre også gøre.

Svar

Kære Bente og Hervig Bach og Simon Riber Kristensen

Hvis man ikke kan lide budskabet, så kan man altid skyde sendebudet.

På Kerteminde-redaktionen skriver vi om, hvad der sker i vores lokalsamfund. Både godt og skidt. Vi valgte først at skrive om Restaurant Sejlklubbens dårlige omtale, da orkanen blæste for fuld styrke på de sociale medier.

Man kan være enig eller uenig i, om de to kvinder burde have skrevet deres Facebook-opslag, eller hvordan restauranten har reageret på de tusindvis af negative kommentarer, de har fået. Men det er hævet over enhver tvivl, at når en lokal virksomhed bliver ramt af en "shitstorm," der er så kraftig, at den bliver dækket af landsdækkende medier, så har læserne af Fyens Stiftstidende ret til at vide, hvad der foregår.

Med venlig hilsen

Peter Ammitzbøll

Lokalredaktør Kerteminde

Debat: For hård kritik af restaurant Sejlklubben

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce