Debat: Det handler om din hverdag
Af: Helle Waagner, Bøgevej 6, Bogense, kandidat Socialdemokratiet

Kommunalvalget tilskynder os til at stoppe op og overveje, hvordan vi gerne vil have det i Nordfyns Kommune, og hvordan vi kan sikre vores velfærd - både på den korte og den lange bane.

Jeg stiller igen op til valget, fordi jeg fortsat vil være med til at skabe gode løsninger på fælles problemer og udfordringer - så børn, unge, voksne og ældre har livskvalitet i hverdagen.

Jeg har i denne valgperiode haft fornøjelsen af at have arbejdet med at sikre den bedst mulige velfærd til Nordfyns ældre, handicappede og borgere med psykiatriske problemer i et godt samarbejde med vores dygtige medarbejdere, politikere, frivillige og ældre- og handicaprådene. Når jeg kæmper for den bedst mulige velfærd til disse målgrupper, er det, fordi jeg mener, at alle vores borgere har ret til et trygt og godt liv.

Folkeskolerne har fået opgraderet skolerne og læringsfaciliteterne i de seneste år. Men vi skal prioritere, at lærerne får et bedre arbejdsmiljø og arbejdsvilkår, så folkeskolelovens intentioner kan blive meget bedre indarbejdet, så vores børn får mulighed for at gå i en endnu bedre skole. Det samme gælder for det pædagogiske arbejde i daginstitutionerne, hvor hverdagen mange steder er alt for presset. Det er vigtigt for børnenes udvikling og trivsel.

Mit politiske kompas tager udgangspunkt i socialdemokratiske grundværdier med mennesker i fokus. Politiske beslutninger gør en forskel, så det er ikke lige meget, hvor du sætter dit kryds - kommunalvalget handler om din hverdag.