MUSLIMER

af pernille bendixen

Billeshavevej 27 c, Odense NV

Jeg synes, det er mærkeligt, at der er en del, der skriver, at nu er de trætte af tørklædedebatten. Herefter debatterer de så selv tørklæde. Jeg er ikke træt at den debat og mener, at den er meget vigtig.

Selve tørklædet er nok hovedet på sømmet i en debat, som i bund og grund handler om vores forskellige kulturer og integration. Der siges tit, at vi skal blive bedre til at integrere nye i vores samfund. Jeg synes, at de nye skal blive bedre til at integrere sig selv - med de ofre, det må bringe.

Og uden at ville træde på nogen, så kommer det tit til at dreje sig om muslimer. Herefter lyder man meget, som om man er racist og afskyr muslimer. Det vil jeg stærkt tage afstand fra. Alle skal integreres på lige fod, og ingen er værre eller bedre end andre. Problemet opstår, fordi muslimerne skiller sig ud fra de fleste andre etniske grupper i hele deres holdning til os og vores samfund.

Jeg vil gerne underbygge min påstand med citater fra en bog skrevet af en tidligere almindelig muslim, dvs. ikke ekstremist, men helt almindelig gennemsnits-muslim. Hun hedder Ayaan Hirsi Ali og lever i dag i skjul, fordi hun har vendt ryggen til det at være muslim og dermed lever med en dødsdom over sig.

"At fejre profetens fødselsdag var forbudt, fordi det mindede om julen, hvor de kristne fejrer Jesu fødsel, og muslimer måtte aldrig efterligne de vantro på nogen måde."

"Vores mål var en islamisk regering for alle i hele verden."

"Det er ikke meningen, at man skal diskutere med en imam. Det er bestemt ikke meningen, at man skal diskutere Allahs ord. Islam er underkastelse."

"Deres foragt overfor alt, hvad der var gaalo, var dyb. Gaalo betyder normalt hvid vantro."

"Vi talte om at leve som muslim i vesten. At have vantro som venner var et gråt område, sagde min far, det frarådedes, men hvis man kan få gode, ærlige venskaber, er sådanne forbindelser ikke forbudt, så længe man ikke opfører sig som dem."

Når disse citater viser en gennemsnitlig opfattelse af os og vesten, har jeg svært ved at se, hvordan vi skal blive bedre til integration. Jeg opfordrer muslimerne til at komme mere på banen her og selv vise os, at de gerne vil. Og det på dansk maner, så de er på lige fod med alle de andre, som også prøver at integrere sig her. Og dette tåler ingen sammenligning med hverken Hitler eller Ku Klux Klan eller noget som helst andet, som blot minder om racisme.

Muslimerne er nødt til at forstå, at man ikke kan leve 100 procent efter Koranen her i Danmark. Og vi i Danmark er nødt til at forstå, at ikke alle muslimer er terrorister.