Skovalléen 22, Langeskov, Enhedslisten - de rød/grønne på Østfyn

FREMMEDE: Ups - der lå en terrorpakke under mit juletræ plus regeringsløfter om hurtig hospitalsbehandling af min tiltagende paranoia: de fremmede, som overskyller vores land og ødelægger min jul og min ellers engleagtige selvtilfredshed.

Hvorfor kan disse skabninger ikke bare hygge sig og nyde de levende lys? Hvorfor skal de altid forbinde de levende lys med død og brand, når vi ved, at lysene betyder liv og glæde? Og hvorfor er børnenes tegninger altid noget med brændende fly og udbombede huse, når mine barndomstegninger var huse med skorsten og flag, en lille fugl og en sol oppe i hjørnet?

Og når jeg i de forgangne juledage har nydt min julegløgg, eventuelt tilsat en lille brændevin, så sidder de med rosinberiget tranebærgløgg - de er så kedelige, de drikker ikke spiritus. Men deres kager er så søde, at de gærer videre i min krop - har de skjulte hensigter med deres gæstfrihed? Jeg tør i hvert tilfald ikke køre bil efter at ha' indtaget disse søde sager.

Næh, det er bedre med et koldt, langtidsholdbart hjerte bag jakkesættet end et varmt, blødende hjerte bag sløret. Hvad skjuler de? Vi skal gi' dem kulturforståelse! McDonalds, flæskesvær, individualisme, sexisme, dansk religionsforståelse - en lige Venstre med Pia som sprechstallmeister, eller hvad sådan en festkamphøne nu hedder, det er jo svært med det danske.

De får med den nye brune regering syv magiske år i venteposition, men vent og se: Efter syv fede år i containere eller lignende kommer de syv magre år - det ved vi fra Biblen, hvis univers og gudsbegreb paradoksalt nok er skabt på deres breddegrader, de har blot ikke kunnet se åbenbaringen.

Jeg ønsker alle flygtninge- og indvandrervenner et rigtig godt nyt år. Min varmeste hilsen osse til alle 1., 2., 3., 4. ... generationsdanskerne, inklusive dem på Solkysten.
  • fyens.dk