Danmark er ikke i krig

Danmark er ikke i krig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Af Nader R. MosenSvalevænget 5, Odense, medlem af Flygtninge/Indvandrerrådet og byrådskandidat for S.

VOLDTÆGT: For ca. 10-12 år siden hørte jeg for første gang om nogle flygtninge/indvandrere, som havde voldtaget danske piger. I begyndelsen tænkte jeg ikke så meget over sagen. For mig handlede det om nogle kriminelle, som skulle straffes og ikke andet.

Men desværre er der blevet flere og flere af denne type voldtægtssager. I dag sidder vi i den ubehagelige situation, at nogle af de forvirrede børn og unge, som voldtager danske piger, faktisk er stolte af deres gerninger.

Der har været nogle eksempler, hvor fædrene har bakket deres drenge op og har lagt skylden på danske normer og traditioner, herunder pigernes påklædning.

I dag sidder vi i den situation, at en del af vidnerne og pigerne bliver truet, hvorefter de trækker deres udsagn tilbage. Det er, som om de kriminelle tramper de danske normer og den danske lovgivning ned, som danskerne har skabt gennem hundredvis af år.

Vi må til at kikke nærmere på de unge kriminelle og deres forældres kulturelle rødder. De unge skal bibringes den opfattelse, at vi ikke er i en krigssituation, men at de er i Danmark - et land med demokratiske principper og normer, hvor man bruger fredelige metoder til at opnå sine mål.

Efter den sidste voldtægtssag i Odense, blev jeg meget ked af det, da jeg efterfølgende erfarede at ca. en tredjedel af voldtægtssagerne bliver begået af unge flygtninge/indvandrere.

Siden har der været tale om at lave kurser for fædrene til de unge voldtægtsmænd om danske seksualvaner. Jeg ved, at en del af fædrene har negative holdninger til danske normer, som medfører fordomme, men jeg synes ikke, at det er nødvendigt at lave kurser om disse emner.

Det jeg ved er, at kortsigtede kurser ikke vil ændre fædrenes synspunkter og holdninger. Sådanne kurser om seksualvaner, vil blive modtaget på en skeptisk og usikker måde. Kurserne skal i stedet være af længere varighed, og de skal indeholde relevante emner som f.eks. demokrati, menneskerettigheder, respekt for det andet køn, danske opdragelsesnormer, forældrenes og børnenes pligter i Danmark.

Herefter er der grund til at håbe på, at vi i fremtiden kan opnå en større gensidig forståelse og en holdningsændring, som vil reducere antallet af kulturelt baserede kriminelle handlinger.

Danmark er ikke i krig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce