Dårlig dag med Fynbus

Dårlig dag med Fynbus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

bustakster

af søren grau

Munkemaen 25, Odense N

Den 6/1 steg jeg på Fynbus linje 805 mod Otterup i Anderupkrydset klokken 9.18 ifølge køreplanen. Jeg bruger mit bybuskort, der gælder for Odense Kommune og kører i god tro på dette.

Da bussen når Nordfyns kommunegrænseskilt, standser chaufføren bussen, hvorefter han vender sig og råber med høj stemme hele vejen ned i bussen; "Dig, der brugte dit buskort, hvor skal du hen?" 

Derefter kræver han, at jeg betaler 24 kroner for resten af turen.

Dette er ikke en regel, jeg har været opmærksom på, da jeg har kørt ruten før og aldrig er blevet opkrævet penge.

Han vælger at delagtiggøre hele bussen ved at spørge de andre, om de synes, det er rimeligt, at jeg skal køre gratis med? Jeg gør ham opmærksom på, at jeg aldrig er blevet bedt om det før, hvorefter han svarer, at det må være mig, der har snydt alle de andre chauffører.  

Jeg fik valget at betale de 24 kroner eller at stå af ved Nordfyns kommunegrænse.

Min medrejsende og jeg fik skrabet 16 kroner sammen, og jeg fortæller ham, at dette er alt, hvad jeg har af kontanter. Han foreslår derefter, at jeg betaler resten af beløbet, når vi er nået til Otterup.

Da vi når til stoppestedet, er det ca. 30 meter før DK-tanken, hvor jeg fortæller ham, at jeg kan hæve det resterende beløb, men af en eller anden grund har chaufføren ændret mening og fortæller mig, at nu er det lige meget med de otte kroner. 

Så er det, at jeg ikke forstår, at han har valgt at lave en stor scene ud af det.

I sig selv er reglen fair nok, hvis man skal betale, når man passerer bygrænsen. Havde jeg vidst, at det kostede penge, havde jeg betalt, da jeg steg på bussen.

Skæbnen vil, at vi steg på bussen i Otterup kl 14.06 - det er den samme chauffør. Det første, han gjorde mig opmærksom på, var, at jeg skulle gå hjem og læse i regelbogen.

Dårlig dag med Fynbus

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce