Børnene savner stabilitet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

strejke

af mette munk jacobsen

Baumgartensvej 27, Odense C

Nu har vi fået nok! Det kommer fra en forælder, som godt kan forstå pædagogerne og deres ønske om højere løn. Men vores børn, som er "gidsler" i denne sag, har fået nok, og det har deres forældre også.

Børnene savner deres pædagoger, og de savner den stabilitet, der plejer at være i hverdagen.

I Odense har vi været igennem én strejke, da pædagogmedhjælperne nedlagde arbejdet, og vi synes derfor, at det er temmelig uretfærdigt, at vi rammes igen.

Det kan godt være, at vejret er godt, og der bliver tid til at få hængt vasketøjet ud, men inderst inde går man rundt og bliver mere og mere stresset. Hvem kan nu passe i morgen, og i næste uge?

Man oplever, at ens børn bliver mere og mere frustrerede af at være kastebold mellem de alternative pasningsmuligheder, og børnene mærker også, at deres forældre er frustrerede. Hvordan skal jeg nå mit arbejde, der hober sig op, fordi man tvinges til at holde fri og samtidig må gøre brug af ens feriedage. Hvordan får vi nu resten af ferieåret til at hænge sammen? Hvor længe kan det blive ved? Hvorfor er det os igen?

Jeg hørte om en forælder, som grædende måtte tage på arbejde, efter at have afleveret et mindre barn, som bare var dybt ulykkelig og tydelig mærket af, at den gode stabile hverdag er slået fuldstændig i stykker.

Pædagogerne har måske stadig kampgejsten, men vi forældre og børn har den desværre ikke mere. Så tænk på vores børns tarv: giv pædagogerne den fortjente løn.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce