Blæst og regn på ældrechecken

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

PENSIONISTLIV: Økonomi- og erhvervsminister Bendt Bendtsen (K) skriver i Stiftstidende 13/7, at danske familier får lidt økonomisk solskin ind ad brevsprækkerne.

Undtaget herfra er os folkepensionister, der kun har den rene pension at leve af. Har man kun den rene pension at leve af, skal man holde sig væk fra udskiftning af møbler, hvidevarer og mange andre nødvendige goder. Vi må betale vores varer kontant og kan ikke stifte gæld i modsætning til størstedelen af den danske befolkning, som overforbruger.

Dette her drejer sig ikke om misundelse over for andre samfundsgrupper, men om en bedre fordeling af de skattekroner, som vi gennem generationer har indbetalt til samfundet.

Nåh, siger Bendt Bendtsen med støtte af Pia Kjærsgaard. I får jo en ældrecheck.

Gennem min brevsprække har jeg fået flere tilkendegivelser fra pensionister, som mærker uligheden på egen krop.

4/7 skrev jeg i et indlæg i avisen, om en eller anden politiker kunne fortælle mig, hvornår ældrechecken blev udbetalt. Men fik ikke én reaktion.

Det viser, at kun til valgene kan man få et svar på problemerne.

Til oplysning for ligestillede har jeg netop kontaktet pensionsafsnittet, som oplyste, at ældrechecken udbetales sidst i denne måned. Beløbet vil udgøre cirka 1300 kroner pr. person i stedet for 5000 kroner.

Jeg vil derfor bede Bendt Bendtsen eller Pia Kjærsgaard forklare følgende:

Hvorfor skal der betales skat af ældrechecken?

Hvorfor skal ATP modregnes i ældrechecken?

Hvorfor skal alle pensionister have ældrecheck, når den var tiltænkt dem, der kun har den rene folkepension?

God sommer.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce