Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Als-bro vil være kilde til frustration

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Læserbrev: Trods frygt for at komme til at lyde som en sur gammel mand vil jeg alligevel gerne give mit besyv med om det at bygge en Als-Fyn bro.

Broer kan være smukke, som de står der ude på det åbne hav. Men trafikken, der uvægerlig vil følge med, er en kilde til stor frustration. Den vil kræve plads = skære sig ind i det smukke landskab vi har på Horne land og Svanninge Bakker. Trafikken vil støje, og støjværn er nok ikke kalkuleret ind i estimaterne for byggeriet.

Det vil alt samme betyde, at en masse mennesker vil blive generet af denne støj og derfor gerne vil flytte fra området. De bliver så ramt dobbelt, da støjplagede huse er svære at sælge.

Der er lavet et projekt af nogle konsulenter, COWI tror jeg. Projektet bære tydelig præg af, at konklusionen skal munde ud i, at broen skal være økonomisk bæredygtig. Det stiller jeg mig nok noget tvivlende overfor.

Der er ikke mange forudsætninger, der skal falde, før økonomien ikke hænger sammen. Lad mig bare nævne én ting ? vejanlæggene. Trafikken skal komme et sted fra. Den vil kun komme med en motorvej med tilslutning til det eksisterende motorsvejsnet. Så vi tilbage igen til støj og natur-ødelæggelse.

I stedet for bør alle fynboer - politikerne må gerne være med også - stå sammen om forbedringerne af den eksisterende motorvej over Fyn og gerne også udbygningen af jernbanen.

Der er et problem i dag på denne strækning med en masse uheld. Mit indtryk er dog, at disse uheld for en stor dels vedkommende skyldes dårlige bilister og ikke så meget motorvejens beskaffenhed. Måske skulle politiet bruge lidt flere ressourcer her i stedet for at sidde steder og krasse penge ind, hvor der alligevel aldrig sker uheld.

Til slut kære medborgere. Tjek med jeres politikere næste gang, der skal være valg. Det være sig både lokalt, regionalt eller på landsplan. Kræv et svar - ja eller nej til bro og til at bruge millioner af skattepenge til dygtige konsulenter .

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.