Alle tal skal medregnes

Lene-Marianne Nielsen

Alle tal skal medregnes

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

turisme

af lene-Marianne Nielsen

turistchef, Turistforeningen for Faaborg-Midtfyn

I de senere dage har der været skriverier omkring turismen på Fyn, eller efter nogens mening manglen på turisme på Fyn.

I den netop offentliggjorte analyse fra Danmarks statistik, som de sidste dages diskussion har kredset meget omkring, bliver der offentliggjort tal, som ikke giver det korrekte billede af turismesituationen. Grunden dertil er, at ikke alle overnatningstal er medregnet, hvilket gør, at flere områder fremstår dårligere, end de i virkeligheden er.

Dette er tilfældet for mit Faaborg-Midtfyn-område samt for flere af mine kolleger, som ligesom jeg har områder, der har mange fortrinlige mindre overnatningssteder, som ikke fremgår i denne analyse.

Dette drejer sig om overnatninger på Bed and Breakfast, privat indkvartering, flere campingpladser, hoteller, kroer, feriehuse etc.

Alle overnatningssteder, som er uundværlige for vores område, og som gør lige så en stor og flot indsats som de større steder, for at give turister et dejligt ophold.

Set med mine øjne er en overnatning en overnatning, uanset om det er på et stort hotel eller et Bed and Breakfast, og derfor bør alle overnatninger medtages, inden man blæser en overnatningsstatistik ud, som jo gerne skulle være retvisende og ikke misvisende.

Alle tal skal medregnes

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce