Alle bør straffes ens

Alle bør straffes ens

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Flemming Carlsen kommenterer mit læserbrev og vil påstå, at jeg lår til lyd for, at kriminelle af udenlandsk oprindelse straffes særligt hårdt.

Det har jeg ikke antydet med så meget som en stavelse. Alle kriminelle uanset herkomst bør straffes ens, men som jeg anfører, straffes i ordets egentlige betydning og ikke belønnes med hotelophold, som tilfældet er og har været i mange år.

Dernæst falder det Flemming Carlsen for brystet, at jeg foreslår kontrol af personer, som ønsker at komme ind i landet.

Det er vist gået op for de fleste, at mange af de våben, som er blevet brugt ved den senere tids mange skyderier, er våben, som er kommet fra udlandet.

Dette bekymrer vist ikke Flemming Carlsen. Nej, det han finder betænkeligt er, at man måske også i udlandet kunne finde på at genoprette kontrol ved grænseovergangene, og det ville for os danskere medføre konsekvenser, som Flemming Carlsen åbenbart finder helt uoverskuelige.

Dernæst vil han gøre opmærksom på, at der også findes fremmedhad i andre lande. Her smutter Flemming Carlsen jo helt ud af tangenten, hvis det da stadig er mit brev, han vil kommentere. Her kan man lede med lup og alligevel ikke finde antydning af fremmedhad.

Jeg vil citere Flemming Carlsens allerførste sætning i hans læserbrev: "Intet er mere deprimerende end vrøvl". Deri er vi (heller) ikke enige, for jeg morede mig fortræffeligt ved læsningen af Flemming Carlsens brev.

Alle bør straffes ens

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce