Ahrendtsen orker dem bare ikke mere: De kan skride eller klappe i

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

MF for Dansk Folkeparti Alex Ahrendtsen
AlexAhrendtsen
Debat. 

Yderligtgående muslimer vil ikke tilpasse sig, og Inger Støjbergs eget parti, Venstre, er reelt ikke interesseret i at stramme, mener den fynske DF'er Alex Ahrendtsen.

På Christiansborg gik jeg for nylig forbi en flok journalister med sensationslystne blikke.

- Hvem venter I på, spurgte jeg.

- Inger Støjberg, hviskede en og kiggede på døren, hvor hun ville komme ud.

Mens jeg gik ned ad trappen, tænkte jeg, at det egentlig er mærkeligt, som man kan hidse sig så meget op over Inger Støjberg.

Hendes læserbrev i BT om ramadanen, hvor hun bad muslimer om at holde ferie under ramadanen, var ret uskyldigt, men fordi det var Støjberg, der var afsender, blev hovedstadsmedierne rasende, selvom Naser Khader i 2009 havde skrevet det samme, og jeg selv lokalt i Odense i 2010 havde været inde på noget lignende.

Selvom der er fornuftige Venstre-politikere, så fører Støjbergs udmeldinger sjældent til ret meget, fordi Venstre reelt ikke er interesseret i at stramme.

Socialdemokraterne indkaldte straks til samråd, og historien gik verden rundt. Mange ville vide, om hun havde dokumentation for, at fastende buschauffører var til fare for borgerne. Der var straks nogle behjertede danske forskere, der mente, at det ikke gjorde nogen forskel overhovedet, om man indtog mad og drikke i 18 timer eller ej.

Hvis det var sandt, hvorfor i alverden er det så så vigtigt for vores skolebørn, at de spiser og drikker i skoletiden? Sandt at sige ved vi ikke, om den muslimske faste, som jo ikke er en rigtig faste, i og med muslimerne spiser og drikker, når det bliver mørkt, udgør en fare for buspassagerer.

Hjemmesiden Videnskab.dk undersøgte straks sagen og fandt en række internationale videnskabelige undersøgelser, der pegede i alle mulige retninger. Både nogle, der støttede Støjberg og andre, der ikke gjorde.

Det væsentlige gik derfor hurtigt tabt i mediestrømmen. Min DF-kollega Martin Henriksen gjorde, hvad han kunne for at fortælle, at Støjbergs budskab var godt, men at det var den sædvanlige gratis omgang, fordi det som sædvanligt ikke førte til tiltag, der kunne dæmme op for islamiseringen af Danmark.

Selvom der er fornuftige Venstre-politikere, så fører Støjbergs udmeldinger sjældent til ret meget, fordi Venstre reelt ikke er interesseret i at stramme.

Når vi fra DF sidder til forhandlinger om stramninger ovre hos integrationsministeren, så sidder de stivnakkede juristerne på den ene side og slår os oven i hovedet med menneskeretskonventionerne, mens Christiania-liberalister i Venstre presser Støjberg fra den anden side.

Så der er to slags Støjberg. Lidt som Dr. Jekyll og Mr Hyde. Den kontante Medie-Inger, som vi i DF godt kan lide, og så den Minister-Inger, som vi skal trække og hive til strammertruget hver eneste gang.

Se, det ville være en historie at undersøge for en kvik journalist, men det er, som om det ikke rigtigt interesserer dem.

Imens slingrer islamiseringen stille og roligt videre. Stod det til mig, kunne muslimer ikke faste, når de er på arbejde. Vi bor i Danmark. De må tilpasse sig eller rejse. Men de yderligtgående vil ofte ikke tilpasse sig.

Mens jeg skriver dette, læser jeg en artikel i Kristeligt Dagblad, der fortæller om en multireligiøs gravplads på en kirkegård i Kolding. Selv om gravpladsen er indrettet især til muslimer, så vil områdets religiøse rocker, imamen Kaseem Rachid, ikke bruge den. Han vil nemlig have en hæk, fordi muslimer ikke vil begraves med andre trossamfund.

Til det svarer formand for Koldings Kirkegårde, Henry Johnsen Ebsen, tørt, at hvis "(...) vi kan bo sammen, mens vi er i live, så kan vi også ligge sammen, når vi engang dør".

Desværre er sagen, at yderligtgående muslimer heller ikke vil bo sammen med os. Jeg orker dem bare ikke mere. De kan skride eller klappe i.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce