Jeg ringede til kundecentret, da køreplanen fra sommeren 2008 havde kørt et par måneder og sagde, at den er gal med Sanderum, Bellinge og Brændekilde.

Jeg flyttede fra Munke Mose Plejecentret og lejede lejlighed af kommunen i Morelvænget, og da kørte Sanderumbussen ind af Clausens Allé til Dalum og ind til Vestergade.

Så var vi inde ved lægen, tandlægen og andre fornødenheder. Da var der rimeligt med passagerer. Nu kører den bag om sygehuset og om ved det gamle sukkerkogeri og ind til banegården. Vi kommer ikke rigtig ind til byen.

Jeg har prøvet at være ene mand fra Dragebakken til banegården, og flere gange har der kun været tre-fire mennesker.

Da bussen gik ind ad Sdr. Boulevard, var der rimeligt med passagerer med, og den tog nogle af Bellingebussens, som er mere end godt besat med denne køreplan.

Nu må beboerne gå 20-25 minutter, hvis de kan, for at komme ind i byen. Her bor mange ældre mennesker, der er meget hæmmet af den nye buskøreplan.

Vi ønsker hurtigst muligt busserne ind i Vestergade igen. Vi er også skatteydere og stemmeberettigede her ude, så hvis ikke busadministrationen kan finde ud af det, må byrådsmedlemmerne tage affære.
  • fyens.dk