Åbent brev til udflytningstruede københavnere: Vi lever og har det godt her på Fyn

Åbent brev til udflytningstruede københavnere: Vi lever og har det godt her på Fyn

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kasper Philbert, Jyllandsvej 29, 5500 Middelfart
Billede
Debat. 

Lokaldebat: Kære københavner. Det er nu du skal beslutte dig: Vil du med til Thisted eller hvor du nu skal hen?

Ja, du ventede i spænding på, om det var dig, der skulle forlade vores hovedstad. Om det var dig, der skulle give slip på de gode teatre, gode caféer og de dyre lejligheder. Det er det.

Måske virker det en smule uoverskueligt lige nu. Men lad os prøve at se på, hvad du kan have i udsigt. Som tidligere eksiljyde i netop drømmenes København, kan jeg introducere dig til min virkelighed.

Jeg bor på Fyn - i Middelfart - med min familie. Teaterabonnementet og de hyppige rockkoncerter er udskiftet med deltagelse i det lokale demokrati. Deltagelsen i lokalsamfundet har været afgørende for vores liv.

Både min kæreste og jeg har fundet arbejde. Det er godt nok ikke så vellønnet som det, du lige nu kender fra København og tilbydes på den anden side af Valby Bakke. Men vi lever og har det godt. Jovist.

Man kan sige meget om Syddanmark: Udkantsdanmark, Den gule negl, Den rådne banan... men min virkelighed er, at der lever masser af gode mennesker. Det eneste rådne, jeg kender til, er processen i min kompost (sådan en kan man sagtens have plads til i sin have).

Folk her vil gøre en forskel. De vil forbedre forholdene for dem og deres børn - skabe en hverdag. Ikke fordi, der ikke er plads til at drikke kaffe med mælk og læse franske filosoffer - for det er der. Men vigtigst er vel den mulighed for at være medskabende her på Fyn: at bruge alle de teoretiske forhold, man kender fra Foucault ude i en anden virkelighed. I min virkelighed.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce