Vejhjælpskrig går et gear op

Afventende. Dansk Autohjælp mærker ifølge eget udsagn kun svagt den nye konkurrent, Totempo.

Vejhjælpskrig går et gear op

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mens Falck i år til direkte modangreb i vejhjælpskrigen, vælger Dansk Autohjælp en mere afdæmpet stil

Du har sikkert allerede bemærket Falcks nye tv-reklamer om vejhjælp, der nu følger den massive mængde Totempo-spot i reklameblokkene.

De er kun første skud i en strategi fra Falck, hvor man tager til genmæle mod Totempo, som på kort tid ifølge, egne oplysninger, har fået op mod 800.000 kunder. Falck vil nu gå ud og forhandle rabatter ind til abonnenterne, der kan strække sig lige fra billigere forsikringer til lavere priser på brændstof. Samtidig vil man tilbyde 10 procent i rabat på 150 udvalgte værksteder.

- Og det er ikke noget, vi får noget ud af. Hele besparelsen kommer kunderne til gode. Og de ti procent er i forhold til prisskiltet på døren - og ikke en anden pris. Så det er ikke sådan, at de bliver klippet andre steder, siger Falcks topchef Allan Søgaard Larsen.

Samtidig vil Falck nu gennemgå sin organisation

- Vi vil mærke efter og se, om der er noget, som vi kan gøre bedre. Totempo gør godt nok grin med vores 400 biler. Men vi mener, at det er det, som er nødvendigt for at kunne leve op til vores løfte om at være fremme inde for 45 minutter, siger Allan Søgaard Larsen.

- Det er vigtigt, at det hele er fuldstændig gennemskueligt. Der bliver ikke lagt noget ind, som er gratis, og så er det ikke gratis alligevel. Vi har faste regler. Jeg vil ikke være med til løsninger, hvor vi får folk ind i fælden. Det er ikke forretningsmetoder, som vi vil bruge.

Men har I ikke sovet i timen, siden I først reagerer nu?

- Nej allerede i 2003-2004 indførte vi blandt andet psykolog- og krisehjælp i forbindelse ned vejhjælp. Dette for kun 48 kroner om året, så vi har været på forkant. Vi har ikke sovet i timen. Det gode ved denne situation er, at den får os ekstra på mærkerne. Og det kommer kunderne til gode, siger Allan Søgaard Larsen.

Nålestik

Hos Dansk Autohjælp er strategien en anden. Ifølge Lars Albæk, der markedsansvarlig, er den nye aktør ikke så tæt inde på livet.

- Vi mærker det kun som små nålestik Vi har en nettotilgang af kunder. Og det er interessant, at Totempo bruger 50 millioner kroner i reklame for at blive lige så kendt som os. Det viser, at vi har et godt brand, siger Lars Albæk.

- Vi har grundpakken i orden, og så er vi fuldstændig uafhængige. Og det er vigtigt, at folk kan gennemskue, hvad det koster, lyder det fra Lars Albæk. Derfor er der umiddelbart ikke sat nye tiltag over for kunderne i søen. Men Dansk Autohjælp er på vej med nogle forbedringer inden for IT og GPS-området.

De autotransportere, der kører Dansk Autohjælp, repræsenterer selvstændige stationer/værksteder. Er det ikke en uheldig sammenblanding?

- De der kører, kører autohjælp. Her er vandtætte skotter. De skal ikke prøve på at få folk ind på deres værksteder. Ellers er det ud af vagten, siger Lars Albæk.

Vejhjælpskrig går et gear op

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce