Ung og magelig: E-klasse i designersnit

Den nye og mere markante front spiller godt sammen med de elegante linjer på E-klasse Coupé.
Foto: Christian Schacht

Ung og magelig: E-klasse i designersnit

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Mercedes E-klasse Coupé har fået en foryngelsespille, men er stadig magelig.

Sjældent har en Mercedes E-klasse givet så meget opmærksomhed. Mønstret er det samme: Mændene kigger efter bilen, mens kvinderne prøver at spotte herren bag rattet.

Men der er også noget at kigge efter. Den nye front på E-klassemodellen, som ellers udsender signaler om bedaget magelighed frem for virilitet, går nemlig i perfekt spænd med de mere potente linjer på den tredørs coupé-version af E-klassen, der med sine elegante ponton-udhæng på bagskærmene og en kortere længde opleves som en helt anden bil end den store limousine.

Coupéen, hvor prisen begynder ved 755.400 kroner som 220 CDi med 170 dieselheste, er faktisk hele 17 centimeter kortere, mens akselafstanden er kortet med 11 af slagsen.

Det giver helt sig selv, at E-klasse Coupé ikke er en praktiker. Du sidder godt i de dybe enkeltsæder på bageste række, men der er ikke meget plads. Til gengæld er der dømt komfortabelt herreværelse i testbilen, som blandt andet er bestykket med to-tonet læder og interiør i sort pianolak, men som også har en AMG-pakke med blandt andet sportsundervogn, 18 tommer fælge og specielle bremsekalibre, som trækker den anden vej.

Det betyder, at Coupé opleves en tand mere køreglad og præcis end taxa-modellen. Men den bliver aldrig en sportsvogn: Vægten er stadig lagt på det komfortable i kabinen, hvor det syv-trins 7 GTronic Plus automatgear sørger for silkebløde skift. E-klasse Coupé er fortsat en bil, som henvender sig til det mere modne publikum.

Men med den seneste opfrisker, som er et led i en større strategi om at få forynget mærket, er der tilført ny energi og premium-udstråling i så høje doser, at selv lidt yngre entusiaster uden gråt hår kan slippe af sted med at lade sig blive set i bilen.

De 170 dieselheste er nok for de fleste, men hvis der skal være ægte pondus, skal du smide et par hundredetusinde mere og gå op i en 350 benziner med 306 hk og mere AMG-trim.

Ung og magelig: E-klasse i designersnit

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce