Syv svar på det åbne spørgsmål

3 VOLVO: Sexet svensker. De kan skrive popsange, så selv alverdens fugle synger med og lave nogle af markedets bedste cabrioleter. Som nu Volvos åbenbaring, C70, som det er svært ikke at blive forelsket i. I det tidløse design, der på én gang signalerer stabilitet mod de designmæssige traditioner. Passagerer agterude behøver heller ikke frygte mødet med den svenske skønhed, der rummer to voksne, men ikke for meget bagage. Skal der fart over feltet, er det topmodellen t5 med 220 heste og turbolader til 700.000 kroner, du skal have fat i. Men har du ikke behov for 220 hk, er der 100.000 kroner at spare, hvis du vælger 2,4 med 140 hk. Bilen er lige nu aktuel med et facelift.

Syv svar på det åbne spørgsmål

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Dagens høst af cabrioleter er moderne klaphatte, der på omtrent et halvt minut bliver forvandlet fra åben til lukket coupé. Her er et udvalg.

I gamle dage var det at køre cabriolet ensbetydende med mere eller mindre tætte kalecher, sportsvognspræstationer og kun plads til to. Men i de senere år er der kommet en helt ny kategori af biler på markedet. Biler der kombinerer glæden ved at køre åben bil med ønsket om et fast og tæt tag selv i den værste efterårsstorm. Det gør de i kraft af et solidt tag af stål, der på omtrent et halvt minut forvandler vognen fra coupé til cabriolet. Vi viser her seks af de mest populære typer og har medtaget Audi A4 cabriolet, som -trods sin klassiske kaleche - fortsat er et godt køb.
2 ASTRA: Værdi for alle pengene. Opel Astra Twintop er 100.000 kr. billigere end VW Eos, men lige så god. Især i den heftigste version med 2,0 liters turbomotor og 200 hektiske heste. En herlig motor, der trækker fint fra bunden trods bilens 1526 kg og som snerrer, når nålen passerer 5000 o/min. Den kraftigste motor passer perfekt til bilen, som er baseret på den sportslige udgave af Astra med navnet GTC. Det er således svært at finde noget, man for alvor kan brokke sig over. Ikke engang priserne giver anledning til panderynker, da Astra Twintop koster fra 395.680 kr.
2 ASTRA: Værdi for alle pengene. Opel Astra Twintop er 100.000 kr. billigere end VW Eos, men lige så god. Især i den heftigste version med 2,0 liters turbomotor og 200 hektiske heste. En herlig motor, der trækker fint fra bunden trods bilens 1526 kg og som snerrer, når nålen passerer 5000 o/min. Den kraftigste motor passer perfekt til bilen, som er baseret på den sportslige udgave af Astra med navnet GTC. Det er således svært at finde noget, man for alvor kan brokke sig over. Ikke engang priserne giver anledning til panderynker, da Astra Twintop koster fra 395.680 kr.
7 PEUGEOT: Forførende fransk. Peugeot 207 CC er ikke alene en smart cabriolet. Den er også til at købe for menneskepenge, da prisen starter ved 295.570 kroner for den udmærkede 120 hestes motor. Ulempen ved 207 CC er, at du ikke kan have passagerer med, medmindre der er tale om små børn. Til gengæld har du masser af sjov bag rattet, da 207 CC er en af de mere velkørende cabrioleter. Rækker kræfterne ikke til dit temperament, er det værd at overveje at sætte turbo på med 150 heste, der koster 42.000 kroner ekstra.
7 PEUGEOT: Forførende fransk. Peugeot 207 CC er ikke alene en smart cabriolet. Den er også til at købe for menneskepenge, da prisen starter ved 295.570 kroner for den udmærkede 120 hestes motor. Ulempen ved 207 CC er, at du ikke kan have passagerer med, medmindre der er tale om små børn. Til gengæld har du masser af sjov bag rattet, da 207 CC er en af de mere velkørende cabrioleter. Rækker kræfterne ikke til dit temperament, er det værd at overveje at sætte turbo på med 150 heste, der koster 42.000 kroner ekstra.
4 COLT CC: Uden at være helt så skarp og direkte i sin kørestil som tre- og femdørs Colt'erne, er Mitsubishi Colt CC ganske adræt og sjov at håndtere. Den leveres med to motortyper: En 1,5 liters på 109 hk og en 1,5 liters turbo på 150 hk. Valget mellem de to er selvfølgelig et temperamentsspørgsmål, men den mindste motor har fordele. Dels er den ganske kvik - dels kører den pæne 15,2 km/l i snit. I de to forstole sidder man glimrende, mens bagsædet reelt er et nødsæde. Bagagerummet er i sagens natur ikke stort med taget foldet sammen, nemlig 190 liter, men med det oppe er kapaciteten imponerende 460 liter. Bilen er særlig aktuel, da prisen er sat ned og 1,5 modellen koster 258.580 kroner.
4 COLT CC: Uden at være helt så skarp og direkte i sin kørestil som tre- og femdørs Colt'erne, er Mitsubishi Colt CC ganske adræt og sjov at håndtere. Den leveres med to motortyper: En 1,5 liters på 109 hk og en 1,5 liters turbo på 150 hk. Valget mellem de to er selvfølgelig et temperamentsspørgsmål, men den mindste motor har fordele. Dels er den ganske kvik - dels kører den pæne 15,2 km/l i snit. I de to forstole sidder man glimrende, mens bagsædet reelt er et nødsæde. Bagagerummet er i sagens natur ikke stort med taget foldet sammen, nemlig 190 liter, men med det oppe er kapaciteten imponerende 460 liter. Bilen er særlig aktuel, da prisen er sat ned og 1,5 modellen koster 258.580 kroner.
6 SAAB: Svensk stål. Herhjemme er salget af Saab 9-3 Cabriolet begrænset, og det er synd og skam. Det tager kun 20 sekunder at lade den elektriske kaleche falde ned og lade vinden massere hovedbunden. Og skulle regnen begynde, så er svenskeren gjort af godt stof. Den er helt vandtæt og næsten fri for vindstøj. Bagagerummets størrelse varierer automatisk efter, om taget er oppe eller nede. Når kluden er stuvet ned, er der beskedne 235 liter - ellers 352 liter. Priserne starter ved 596.188 kroner. 
6 SAAB: Svensk stål. Herhjemme er salget af Saab 9-3 Cabriolet begrænset, og det er synd og skam. Det tager kun 20 sekunder at lade den elektriske kaleche falde ned og lade vinden massere hovedbunden. Og skulle regnen begynde, så er svenskeren gjort af godt stof. Den er helt vandtæt og næsten fri for vindstøj. Bagagerummets størrelse varierer automatisk efter, om taget er oppe eller nede. Når kluden er stuvet ned, er der beskedne 235 liter - ellers 352 liter. Priserne starter ved 596.188 kroner. 

Syv svar på det åbne spørgsmål

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce