Subaru byder op i firmabilsklassen

Nystrøget. Den næste generation af Subaru Legacy har fået skarpe linjer, men den er alligevel pudset af i forhold til den nuværende noget kantede version.

Subaru byder op i firmabilsklassen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Det japanske mærke nu klar med [Bloed retur]ny og mere afpudset generation[Bloed retur]af Legacy-modellen

Efter en snigpremiere med en såkaldt konceptbil på det store motorshow i Detroit tidligere på året, er Subaru nu klar med den endelige version af den nye Legacy.

Sedan-modellen, der lander midt firmabilsklassen, er vokset en skvis, så den nu måler 4,74 meter, lige som den også er gået op i størrelse på alle leder og kanter.

Under huden er Legacy-modellen, som alle Subaru-modeller, udstyret med firhjulstærk og boxermotor som standard. Ifølge fabrikken vil Legacy gå nye veje, når vi taler sikkerhed. Således er motoren nu monteret i en "vugge" i stedet for at være ophængt på selve karrosseriet. Ud over færre vibrationer, skulle det betyde en større deformationszone ved sammenstød, fordi motoren i højere grad bliver skubbet ind og ned ad i stedet for ind i selve kabinen. Som noget nyt er ikke kun nakkestøtterne, men hele forsæderne konstrueret til at mindske skader som piskesmæld ved påkørsel bag fra. Vi ser nu frem til, hvordan Legacy klarer de nye skærpede Euro NCAP-krav.

Mens versionen til det vigtige amerikanske marked bygges i USA, bliver de biler, der kommer til Europa, bygget i Japan.

Samtidig bliver der her i Europa både en sedan og en stationcar at vælge imellem. Desuden overraskede japanerne med en ny version af skovmandsskjorte-udgaven, Outback, da Legacy-modellerne blev præsenteret på det internationale motorshow i New York forleden.

Motorprogrammet byder på benzinmotorer på 2,0, 2,5 og 3,6 liter, der svarer til effekter, som anslået bliver i størrelsesordnen 150, 173 og 258 hk, men vi ser også boxerdieselen, der i dag har 150 hk, men den kan lige som de andre blive justeret i ydelse, når de første biler lander i Danmark til oktober.

Motorerne er alle firecylindrede, undtagen den 3,6 liters sag, der er sekscylindret. De får alle seks trins gear, undtagen topmodellen, der har et femtrins automatgear. Som noget nyt kommer også CVT milliongear.

Subaru byder op i firmabilsklassen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce