Stjernelækker

Nyskabende. Den nye Mercedes E-klasse cabriolet har en indbygget turbulensbegrænser, så alle fire personer i kabinen ikke bliver forstyrret af blæst, når man kører åbent.
Foto: Daimler AG, press department

Stjernelækker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hvis ønsket er en cabriolet pakket ind i luksus, er en Mercedes E-klasse cabriolet sagen

Vinteren kan blive lang og træls, og i den nærmeste tid er der ikke opmuntring at hente. Men til april er der nok lys forude. Da prydes gader og stræder atter af åbne biler, og Mercedes håber ekstra meget på, at det bliver godt vejr, så køberne hopper om bord i den helt nye E-klasse cabriolet.
Mercedes har valgt at holde fast ved kalechen, der sikrer et pænt, stort bagagerum, og at taget kan køre hurtigt op og ned.
Mercedes har valgt at holde fast ved kalechen, der sikrer et pænt, stort bagagerum, og at taget kan køre hurtigt op og ned.
Foto: Daimler AG, press department

Varm luft i nakken

Som i forgængeren, CLK, er der plads til fire i kabinen, og Mercedes har valgt at holde fast i den klassiske løsning med kaleche i stedet for stålfoldetag. Til gengæld skulle bagagerummet være pænt stort, og kalechen bruger kun 20 sekunder på at køre op og ned, hvilket tilmed kan foregå, mens man kører op til 40 km/t.

Som det hører sig til i en Mercedes, er der også varm luft i nakkestøtterne, så du nærmest kan køre åbent det meste af året.

Samtidig har Mercedes forsøgt at løse problemet med, at vindafviseren kun fungerer foran og optager så meget plads, at der ikke er plads til folk på bagsædet. En verdensnyhed skulle fjerne ubehageligt træk og vindturbulens for alle bilens ombordværende.

Teknisk er der tale om en Mercedes E-klasse coupé, og det betyder et ganske omfattende motorprogram, der starter ved 170 hk og topper ved 388 hk.

Stjernelækker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce