Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Ny soldat i Golfkrigen

Designet på den nye VW Golf får næppe mange nuværende Golf-ejere op af stolen. Men det er pænt og nydeligt, mens kvaliteten skulle være bedre.

Ny soldat i Golfkrigen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ny VW Golf præsenteres som sædvanligt i et diskret sæt tøj, mens teknikken byder på spændende motorer

Sjette generation af VW's storsælger, Golf, er lige i øjet. Med sædvanlig sikker hånd har VW-designerne genbrugt de mest karakteristiske elementer fra forgængerne, så ingen er i tvivl om, at i en foranderlig verden er en Golf stadig en Golf . I tidens ånd har den nye Golf, der har lagt navn til en hel bilklasse, fået en mere markant snude i stil med den ligeså nye Scirocco og en markant bagende, med lanterner, der synes lånt fra firhjulstrækkeren, Touareg. Men ikke mere end, at uanset hvordan bilmoden måtte udvikle sig, vil Golf 6 stadig se smart ud om 10 år.

Genbrug

VW Golf, der kommer til Danmark i slutningen af året, er ikke vokset, som det ellers plejer at være tilfældet

Og det har en logisk forklaring: Bilen er nemlig ikke helt så ny, som tyskerne gerne vil have os til at tro. For at spare penge har man genbrugt en stor del af teknikken fra forgængeren - herunder undervogn.

I førersædet er der heller ikke de store overraskelser. Indretningen er som altid strengt logisk og robust, pæn og praktisk uden ligefrem at være prægtig. Interiøret er da også en forsigtig videreudvikling af det, vi kender fra forgængeren, men materialekvalitet og kvalitetsfornemmelsen skulle være stærkt forbedret.

Volkswagen har også arbejdet intensivt med at sænke støjniveauet - blandt andet ved en særlig film på forruden, der holder støjen ude. Og så har brændstoføkonomien været særligt i søgelyset.

Det gælder ikke mindst dieselprogrammet, som er nyt. Det er et farvel til det lidt støjende indsprøjtningssystem, kaldet "pumpe-dyse" og goddag til det støjsvage og mere udbredte Common Rail-system.

Nye dieselmotorer

TDI motorerne fås med ydelse fra 90, 110, 140, og 170 heste. Den 110 hk stærke TDI motor kører ifølge fabrikken 22,2 km/l. Der vil være fire benzinmotorer at vælge imellem fra introduktionen: De lidt gammeldags med 80 og 102 heste, mens der er turbolader og/eller kompressor i 1,4 motorer med 122 og 160 heste Og så er der DSG-gear som ekstraudstyr med enten seks eller syv trin alt efter motorvalg.

Du kan læse en foreløbig prøvekørsel af Golf 6 her i spalterne i slutningen af september. En måned senere skulle priserne være klar, som dog ikke forventes at hoppe ret meget i vejret.

Ny soldat i Golfkrigen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.