Motor skal være bølgebryder


Motor skal være bølgebryder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Subaru satser hårdt på, at en ny dieselmaskine skal sætte gang i salget og afviser, at høje dieselpriser vil sætte en dæmper på udbredelsen

Langt på literen og masser af kræfter. Det er hvad erhvervslivets farende svende vil have, når de skal have ny firmavogn. Og det tilbyder moderne dieselmotorer, der både kører langt på literen og tilbyder et solidt kraftoverskud.

Derfor håber Subaru i Danmark, at en dieselmaskine er lige det, som skal til for at få en fod indenfor hos de leasingfirmaer, der står for en stor del af firmabilerne herhjemme.

- Vi har savnet en dieselmotor til det marked, hvor man skriger efter diesel. Der er endda firmaer, hvor man slet ikke må købe biler med benzinmotor, siger Steffen Arnt, der er pressechef hos Subaru i Danmark.

Han løfter samtidig sløret for, at der er flådeejerrabatter at hente, så de store aftagere af Subaru kan få bilerne billigere. Men han afviser til gengæld, at tidspunktet for lanceringen er skidt i forhold til de høje dieselpriser.

- Diskussionen om de høje dieselpriser er blæst helt ud af proportioner. Merprisen på diesel på 15.000 kroner bliver hurtigt tjent ind, når dieselmotoren kører næsten 17 km/l og benzinmotoren på 2,5 liter kører 11 km/l, siger Steffen Arnt, der har svært ved at finde argumenter for benzinmotoren.

Tværtimod går fabrikken nu aktivt ind i markedet og præsenterer flere nye modeller med diesel.

Til efteråret udvider Subaru mængden af dieselbiler. Den helt nye Forester kommer med dieselmotor til oktober, hvor den også kommer med den sekstrins gearkasse, som først kommer i Outback i forbindelse med en ny version. Sidst på året eller måske først til januar næste år kommer den nye Impreza også med dieselmotor, og det er den samme toliters motor der går igen i alle bilerne.

Motor skal være bølgebryder

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce