BLIKFANG: Efter en årrække, hvor der var langt mellem kvinderne på de europæiske bilshows, og hvor de få kvinder på udstillingerne som regel var nogenlunde tækkeligt klædt på, er den letpåklædte garde atter i felten. Hvilket på sin vis er meget praktisk. For deres skinmanøvrer gør det nemmere at gennemskue, om en bilmodel rummer noget afgørende nyt eller ej.

Tommelfingerreglen lyder: Jo mere bart maveskind, jo blankere læder og jo højere hæle, jo mindre nyheder rummer bilen.

Tag Seat Cordoba. Ret beset er den en velkendt Ibiza med et udvendigt bagagerum, så den rydder ingen forsider. Men da der trods alt var tale om en verdenspremiere i Paris, kunne den nøjes med en frisk pige med rød paryk og flade sko som blikfang.

Alfa 147 ligner sig selv. Nyheden er en GTA-udgave med 3,2 V6-motor med 250 hestekræfter, en ændret undervogn, lidt federe udstødninger og nogle gitre på bagsmækken - hvilket man jo let overser i farten. Så den havde indskrevet to blanke duller på fire-tommer stiletter som opsigtsvækkere.

Nej, det er ikke nemt at skaffe opmærksomhed om en bil. Og slet ikke for et nichefirma som Italdesign Guigario, der kun sjældent har noget nyt at byde på. I år stillede det igen-igen med en sportsvogn med VW's W12-motor. Selv om den for nylig har sat flere verdensrekorder i hastighed - i 24 timer har den kørt 322,9 km/t i gennemsnit - måtte den have hjælp af to blondiner, som gav den hele barmen i minimale badedragter, guldsko og gennemsigtige bukser. Mens Italdesigns største nyhed, en coupé i Alfa Romeo-stil, som ikke tidligere er vist i Frankrig, klarede sig helt uden kvindelig assistance ... wm