Peugeots business-model, 407, får en let gang make-over samt en mere sparsommelig dieselmotor
Efter fire år på de europæiske veje, er det nu tid til en opstrammer for Peugeot 407, som får det obligatoriske midtvejs-facelift, før en ny 408'er søsættes om nogle år.

Midlerne er klassiske. For og bag får Peugeots business-klasse model en nænsom designmæssig opgradering, så den ser friskere ud. Den ringe plads på bagsæder og i bagagerum, som altid har plaget den ellers på de ydre linjer store 407'er, kan der dog desværre ikke gøres noget ved.

Indenfor har interiøret også fået et løft, og et nyt klimaanlæg og navigationssystem skal gøre det mere behageligt ombord. Som noget nyt forstærkes styretøjet og den aktive førerassistance med parkeringssensor foran, afhængigt af udstyrsniveau.

Foran i maskinrummet sker der også ændringer. Den 2,0 liters HDi-motor kommer nemlig i en opdateret version, som yder 140 heste mod i dag 136 heste. Den er også mere nøjsom med dråberne og går 17,8 kilometer pr. liter, mod 16,9 km/l i dag, hvilket svarer til en CO2-udledning på 150 gram pr. kilometer. Den nye Hdi-motor lever op til de fremtidige Euro 5-normer og er ligesom resten af Peugeots HDi-dieselmotorer udstyret med partikelfilter.

Den faceliftede Peugeot 407 lander herhjemme både i sedan og SW-udgaverne. Der foreligger endnu intet om priser.
  • Fyens Stiftstidende