En franskmand med ambitioner

Afdæmpet. Den femdørs Renault Megane er først ud af starthullerne. Designet forstyrrer ingen, og bilen er vokset, så der er mere plads.

En franskmand med ambitioner

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Renault Megane gør op med forgængerens unikke design. Indre værdier skal øge salget

Forgængeren gjorde, at de fleste bilinteresserede fik croissanten galt i halsen, da den aparte bagende åbenbarede sig i 2002. Sådan går det i hvert fald ikke med den nye Renault Megane, som franskmændene netop har vist billeder af. Den er diskret som en fransk diplomat.

Til gengæld håber Renault i Danmark, at bilen vil tiltrække flere købere end forgængeren, der godt nok var en succes i Europa, men fandt alt for få kunder herhjemme.

Fabrikken har angiveligt lagt sig i selen for at gøre bilen så sikker som mulig, samtidig med, at den er mere rummelig og lettere end den kendte model. Til gengæld har den kun to års garanti, selv om storebror Laguna kommer med tre års garanti.
Velvoksen. Agterude er der store lygter, der næsten signalerer SUV-stil, som på den nye VW Golf.
Velvoksen. Agterude er der store lygter, der næsten signalerer SUV-stil, som på den nye VW Golf.

Seks varianter

Modeludvalget bliver rigeligt: En femdørs model, der i første omgang bliver præsenteret, er den første i en helt serie af Megane, som i 2010 vil indeholde seks forskellige karrosserivarianter: tredørs, femdørs, stationcar, Scenic, Grand Scenic og Cabriolet.

Bag rattet vil du bemærke kombinationen af en gammeldags omdrejningstæller, og det digitale centralt placerede speedometer. Ellers er opbygningen meget lig den, vi kender fra Laguna, ligesom Renault hævder, at kvaliteten har fået et løft.

Megane kommer med klimaanlæg som standard, som den første bil i Golf-klassen, og automatisk håndbremse.

Vognens betragtelige størrelse kommer også bagagerummet til gode, det er vokset til 405 liter - 60 liter mere end VW Golf. Der skulle også være mange små aflægningsrum i bunden af kabinen.

Der er også begrundet håb, om at den kører meget bedre end dagens model. Renault beskriver i hvert fald, hvordan de har lavet en ny servostyring, der gør styretøjet mere direkte.

Motorudvalget i den nye Megane er stort: Det består af seks dieselmotorer og fem benzinmotorer. På dieselsiden er der flere nyskabelser. Først og fremmest er partikelfilter nu standard. De tre 1,5 Dci motorer på henholdsvis 85, 105 og 110 heste er blevet suppleret med en 90 hestes. En anden nyhed er en højtydende 130 hestes dieselmotor. Senere kommer der 150 og 160 hestes dieselmaskiner.

Benzinmotorerne har også afgørende nyt.

Ud over to 1,6 liters motorer på henholdsvis 100 og 110 heste, er der debut til to turbomotorer. Den mindste er en 1,4 liters med 130 heste og en 2,0 enhed med 180 heste.

Den nye Renault Megane skulle være klar til dansk introduktion i slutningen af januar.
Forbedret. Kvaliteten har Renault angiveligt arbejdet meget med, og klimaanlæg bliver standard i alle modeller.
Forbedret. Kvaliteten har Renault angiveligt arbejdet meget med, og klimaanlæg bliver standard i alle modeller.

En franskmand med ambitioner

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce