Med CLK-klassen har Mercedes tilsyneladende ramt rigtigt. Siden introduktionen i maj 2002 er der blevet solgt godt 135.000 eksemplarer, fordelt på coupé og cabriolet.

Men at det ikke går an at hvile på laurbærrene, ved man hos Mercedes, der ved halvårsskiftet lader begge CLK-modeller gennemgå en omfattende modernisering.

Under den fælles betegnelse Direct Control har Mercedes-Benz forbedret køreoplevelsen ved bedre præcision i styretøj og gearskifte.

Interiøret er blevet frisket op med en midterkonsol, der indeholder trykkontakter og en moderne udformning af betjeningsgrebene til de to forskellige, automatiske airconditionsystemer, man kan vælge imellem. På den tekniske side indbefatter moderniseringen også, at den manuelle sekstrins gearkasse nu kan betjenes med større præci- sion. I kombination med V8 motoren får CLK 500 Coupé og Cabriolet automatgearkassen med syv trin 7G-TRONIC. Automatgearkassen kan i "manuel-programmet" betjenes via trykkontakter på rattet, og bilen forbruger mindre og er hurtigere med 7G-TRONIC end med den tidligere femtrins automat-gearkasse.

Til den moderniserede CLK-klasse kan man bestille Bi-Xenon lygter, der også indbefatter kurvelys, der ved hastigheder op til 40 km/t tændes i kombination med aktivering af blinklyset ved sving, hvorved feltet nærmest bilen oplyses.
  • fyens.dk