Chanceløs hybrid


Chanceløs hybrid

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports har ikke en chance mod Golf og Octavia

Det er hårde odds at være oppe mod klassens to bedste stationcars, så det gælder om at skille sig lidt ud. Derfor stiller den nye Toyota Auris stationcar op i hybridversionen, hvor en 1,8 benzinmotor suppleres af en elmotor.

Hybriden har dog sin force i større byer eller i oplandet, hvor eldriften kan være en fordel på småture i tæt trafik, og hvor en dieselmotor hurtigt soder til. Kræfter er der nok af for de fleste til at sno Auris i bytrafikken. Men ikke på ren eldrift. Her er tempoet adstadigt, og der er ikke plads til en tung speederfod, hvis du skal undgå, at benzinmotoren springer i gang, og den umiddelbare gevinst fortaber sig.

Når benzinmotoren tager over, stiger støjniveauet, og det er helt galt, hvis man accelererer kraftigt.

Mens hybridbilen er ganske økonomisk i byen, forsvinder dens fordel ved lande- og motorvejskørsel, hvor Golf og Octavia er klart at foretrække. Men Auris Touring Sports er en regulær stationcar med et stort, praktisk bagagerum.

Det rummer 530 liter - og ligger, om ikke på niveau med Golf og Octavia, så godt til i klassen her.

Samlet set er Auris Hybrid Touring Sports en god nyhed for alle, som ønsker en superletkørt stationcar og primært kører i storbyen, hvor hybridtekniken har sin force. I direkte kamp mod klassens bedste stationcar har den dog ingen chancer.

Chanceløs hybrid

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce