Buick med Aston-attitude Konceptbilen Buick Avista viser, hvilken vej GM kan gå

Linjerne er elegante og nærmest europæiske på det tredørs Buick Avista Concept, som har plads til fire om bord. Foto: Buick
Foto: Jim Fets

Buick med Aston-attitude Konceptbilen Buick Avista viser, hvilken vej GM kan gå

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

"Sæt den i produktionen".

Sådan lyder opfordringen fra en række amerikanske medier, der allerede er forført af de elegante former på Buick Avista, der nok er en konceptbil, men på mange måder ser næsten færdig ud.

Den tredørs og muskuløse 2+2'er, som altså har pæn bagsædeplads til to passagerer, er da også allerede udråbt til udstillingens darling af de lokale, som hæfter sig ved, at den elektriske Chevrolet Bolt, ligeledes fra GM, der blev vist som konceptbil for et år siden, nu allerede er produktionsklar.

Buick selv peger da også på, at modellen udspringer af samme nye designlinje som konceptbilen Avenir, der endte som den produktionsklare Lacrosse 2017.

Avista byder på klassisk baghjulstræk, hvor kræfterne hentes fra en 3,0-liters V6'er med 400 hk, hvor der kan spares på dråberne med cylinderfrakobling. Kræfterne overføres med en automatgearkasse på otte trin, mens undervognen holdes på ret kurs med GM's Magnetic Ride-system, hvor den adaptive undervogn kan indstilles efter kørestil eller antal passagerer.

Designet er ifølge fabrikken skabt med flydende linjer og 3-D-perspektiv uden B-stolpe og med "bløde gardin nedhæng" af lygterne

- Der er en elegant enkelhed i designet på Avista, som taler til bilens klare performance-egenskaber, og den tidløse skønhed, som kendetegner Buicks design, lyder de store ord for Bryan Nesbitt, som er global designchef hos Buick.

Akselafstanden på 2,8 meter svarer til den nye Chevrolet Camaro, og det siger noget om køreambitionerne for modellen, der på det lokale marked kan være i klasse med nogle af Mercedes-coupéerne.

Inden døre er der lagt op til et flydende interiør, som dog ser noget mere eksperimenterende ud end det ydre. Her dominerer brede touchskærme med Buicks Intellilink, der også omfatter berøringsskærme på bagsæderne.

Vi kommer formentlig til at se mere til den nærmest europæisk designede amerikaner.

2016 Buick Avista Concept
2016 Buick Avista Concept

Buick med Aston-attitude Konceptbilen Buick Avista viser, hvilken vej GM kan gå

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce