Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Bilen for feinschmeckeren

På Padborg Park sætter Accorden ikke et dæk forkert, selv om den ikke er helt så skarp som Mazda 6. Til gengæld er kvaliteten overbevisende.

Bilen for feinschmeckeren

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Honda Accord er fornem teknik i elegant indpakning. Men bilen er ikke ret rummelig, og bagagerummet er testens mindste

Honda er klar med ny og mere skarpsleben Accord, hvor japanerne nok nynner videre på noget af den gamle melodi, men alligevel har tilsat så meget design og teknik, at firmabilen synes at have større chancer for succes end længe set. Især da prisen på 422.180 kroner slet ikke er så tosset endda, og Honda lover endda gode flåderabatter.

Set fra førersædet ligner cockpittet dog mere et sted, hvor en pilot vil føle sig hjemme. Her er masser af knapper, som chaufføren kan forsøge at holde styr på. Og kvaliteten er helt i top.

Konstruktørerne har til gengæld sat rekord i manglende pladsudnyttelse. På bagsædet er der okay med rum til benene, men bagagerummet er helt godnat. Det er lille og vanskeligt at stuve. Heldigvis er det let at udvide: Med et enkelt greb kan bagsædet foldes frem, så bagagerummets gulv fortsætter ind i kabinen.

Tilbage til førersædet, hvor begejstringen stiger til nye højder, når bilen begynder at bevæge sig.

Styringen er direkte, og der skal rykkes helt urimeligt i rattet, før vognen begynder at skride i kurverne. Den styrer præcist, holder kursen støt og fjedrer alligevel så behageligt, at traditionelle Honda-kunder ikke vil føle sig stødt.

Gearstangen klikker lige så præcist og målrettet rundt i de seks trin. Og som sædvanlig hos Honda er der pænt med krudt i dieselmotoren. Med 150 heste og et højt drejningsmoment giver det lige akkurat den cocktail af kraft og diskretion, som Accord er præget af. De japanske heste kunne dog godt være mere afdæmpede i deres opførsel under tomgang og acceleration, hvor de lyder af mere end flere af konkurrenterne.

Og så er der designet, der i praksis gør sedanen overflødig, da den ligner den gamle Accord. Det gør Tourer, som stationcarmodellen hedder, ikke. Tværtom er det en af testens flotteste biler.

Bilen for feinschmeckeren

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.