Vi bruger cookies!

fyens.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.fyens.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Betjening inden for to minutter


Betjening inden for to minutter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

- Kunden må ikke vente længere end højest to minutter, før en af de ansatte i firmaet har kontakt med den pågældende.

Sådan er de nye retningslinier for de ansatte i Autohuset Frede West, Automester og tidligere Seat-forhandler i Svendborg. - Kunderne skal føle sig velkomne og blive glade, lyder parolen fra den 48-årige autoforhandler, der også har indført en særlig procedure i firmaet for besvarelse af telefonopkald: Chefen tager selv telefonen ved første kald. Kan han af en eller anden grund ikke besvare opkaldet, er det Frede Wests 28-årige søn Jim, der tager telefonen. Og kører både far og søn fra forretningen, skal svenden løfte røret og besvare opkaldet.

Et andet spændende servicekoncept i firmaet er indførelsen af en prisgaranti overfor kunden.

- Skal kunden have foretaget en eller anden reparation på bilen, får vedkommende en fast pris, og den holder. Jeg har i min prisberegning over for kunden taget højde for alt. Og viser det sig, at jeg har regnet forkert, så betaler firmaet differencen, fortæller Frede West, der tilføjer:

Lavere pris

- Men det er nu min erfaring, at den pris, som kunden skal betale, i 98 procent af tilfældene bliver lavere, og det kommer naturligvis kunden tilgode. Bilzonen:- Hvordan kan det gå til?

Frede West: - Det skyldes ganske enkelt, at vi bruger mindre tid på at løse problemerne end forudset. - Personligt ville jeg selv føle mig dårligt behandlet, hvis jeg kom ind i en forretning eller på et værksted og fik oplyst en pris, som så senere viste sig ikke at kunne holde.

Frihed

Frede West stoppede som nybilforhandler i Svendborg med mærket Seat den 1. oktober i fjor for at blive såkaldt fri autoforhandler og autoreparatør, og det har han bestemt ikke fortrudt.

Autohuset Frede West sælger, selv om han på papiret ikke længere har status som autoriseret nybilforhandler, omkring 100 brugte biler om året samt en del nye af alle mærker. Frede West er både medlem af CAD (Centralforeningen af Autoreparatører i Danmark) samt Automester - i øvrigt som den hidtil eneste i hele Svendborg by.

Ændres til aps

Ligesom Frede West selv er sønnen Jim uddannet mekaniker, og når Frede West engang beslutter at gå på pension, er det planen, at Jim skal overtage forretningen, der til den tid nok skal ændres fra at være personligt ejet til et anpartsselskab for at lette overgangen til generationsskiftet.

Firmaet tæller i dag syv ansatte inklusiv ejerne selv Gunhild og Frede West.

Betjening inden for to minutter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.