Alfa til angreb på Golf-klassen

Markant. Ansigtet kender vi fra den mindre Mito, mens størrelsen på den nye Alfa Giulietta er som en VW Golf.

Alfa til angreb på Golf-klassen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Alfa genopliver det gamle Giulietta-navn, som skal pryde afløseren til 147

Hos Alfa Romeo er man i fuld gang med at undergrave nyhedsværdien af den kommende internationale biludstilling i Geneve i begyndelsen af marts. Det sker selvfølgelig ved at udsende billeder og de første oplysninger om den helt nye afløser til den bedagede 147. Og hvis man som bilproducent har en fortid, som det er værd at være stolt af, kan det være en god ide at give sin nye bil en snert af fortidens linjer for at trække forbindelsen.

Det gør Alfa ved at give den navnet Giulietta. Dåben er angiveligt sket i ellevte time, for det var ellers meningen, at den skulle kaldes Milano.

Det kan vise sig at være en vigtig og helt rigtig beslutning, for Giulietta-navnet knytter sig historisk meget stærkt til Alfa, selv om den nye bil er stoppet med moderne design og teknik. Størrelsesmæssigt er der tale om en vogn i Golf-klassen, selv om Alfaen er en snert længere og altid er med fem døre. Hvor meget plads der er i kabinen, ved vi selvsagt ikke endnu, men den er i hvert fald mere rummelig end forgængeren, da akselafstanden er vokset med fem centimeter, samtidig med, at højden er øget tilsvarende.

Motorprogrammet er en genspejling af det, vi kender fra Fiat-koncernen. Det vil sige med de helt nye benzinmaskiner, kaldet multiair, som kører langt på literen og kaster 120 og 170 hk af sig, mens dieselversionerne er med 105 og 170 hk. Topmodellen er indtil videre TBI 1750 med hele 235 hk.

Herhjemme skal den nye Giulietta sætte fut i salget i en klasse, hvor Alfa de seneste år har været helt væk.

- Vi har meget store forventninger til salget og lancerer bilen til juni næste år, siger Alfas danske pressechef, Steffen Holm.

Han fortæller, at det endnu er for tidligt at gætte på specifikke priser, men angiver Golfen, som et pejlemærke. Det kunne indikere startpriser under 300.000 kroner for en 120 hestes benzinmodel.
Knæk. Agter er der en markant afslutning, hvor designet med knækket over kofangeren faktisk giver associationer til den gamle Alfa 146.
Knæk. Agter er der en markant afslutning, hvor designet med knækket over kofangeren faktisk giver associationer til den gamle Alfa 146.

Alfa til angreb på Golf-klassen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce