A for attraktiv

Velkendt. Selv om Audi A6 Avant vil tage sig elegant ud foran ethvert palæ, begynder kritikere at anføre, at det snart er på tide med et nyt look.

A for attraktiv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ny Audi A6 Avant er elegant som altid, men også så forudsigelig, at det måske begynder at blive kedeligt

Ja, den ligner jo sig selv, har vi efterhånden sagt nogle gange om nye Audi’er. Og helt nye billeder af den seneste A6 Avant bringer heller ikke sindene i kog, for sådan havde de fleste nok regnet med, at den ville udarte sig.

På internettet blogger alverdens bilentusiaster igen om Audis design. Kritikere mener, at det er på tide med et nyt frontdesign, og at bagenden ligner en forstørret Seat Ibiza stationcar, mens tilhængere anfører, at det netop er Audis klassiske design, som gør den til en vinder.

Men ”why change a winning team”, lyder det i fodboldens verden, og den formel har Audi længe brugt med stor succes. En A6 Avant er simpelthen Audis stilrene kompromis mellem Mercedes-blær og BMW-macho, også i den aktuelle version, som kommer til Danmark til september. Naturligvis er det en stor vogn, helt præcis 4,93 meter lang, selv om det er det samme som i den nuværende version. Den tager sig bare mere pompøs ud med den A8-lignende front.

Det er syvende generation i Avant-serien, og agter finder vi den efterhånden klassiske skrå bagrude, som måske ikke giver det mest rummelige bagagerum, men som tager sig elegant ud.

Bilen har også slanket sig en smule, faktisk med helt op til 70 kilo for den lille 2,0 TDI, og det gør, at forbruget er dæmpet, samtidig med at kræfterne skulle række, også i den mindste.

I bagagerummet er alting ved det gamle, helt præcist kan der være 565 liter, mens det er nyt, at man kan åbne bagklappen med foden, hvis man udstyrer sin Avant med elbetjening. Første gang vi så den anordning var på den nye Passat.

Ligesom på sedanmodellen er der to benzinere og fire dieselmaskiner at vælge mellem, og merprisen på Avant bliver på 42.000 kroner, oplyser Audi. Det vil sige, at billigste Avant 2.0 TDI kommer til at koste omkring. 636.000 kroner.
Volumen. Mellem akslerne er det blevet mere plads, og det kommer bagsædepassagererne til gode. Bagagerummet er dog ikke blevet større end i forgængeren.
Volumen. Mellem akslerne er det blevet mere plads, og det kommer bagsædepassagererne til gode. Bagagerummet er dog ikke blevet større end i forgængeren.

A for attraktiv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce