Inden for fortelte til campingvogne kan firmaet Isabella i Vejle konstatere, at selv om deres klassiske fortelt, Ambassador, er dyrere end andre prisbillige konkurrenter, går det helt godt med salget. Men en løbende udvikling gennem mere end 25 år af det 2,5 meter dybe fortelt har betydet, at man ikke alene har kunnet holde sig i markedet, men også har kunnet øge omsætningen i hele Europa.

Det skriver Vejle-virksomheden i en pressemeddelelse. I Ambassadors 2008-model er de gamle klassiske dyder bevaret, samtidig med at vinduespartierne i fronten er ført helt op til loftet. Det øgede lysindfald giver et helt nyt lys i forteltet. Samtidig er fronterne blevet forsynet med lynlåse i hele længder, som gør det let at rulle halvt ned til en veranda eller helt af til et solsejl. I fronterne er der desuden udluftningspaneler i begge sider.

Foran dækker det brede udhæng helt ned til jorden ved begge gavle. Det betyder både afskærmning for vejrguderne samt sikrer mod at snavset regnvand løber ned ad teltsiderne og afsætter mørke striber.
  • Fyens Stiftstidende